{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bremseslange skift
  • #1   12. mar 2010 kommer an på så meget. men en halv til en time.

  • #2   12. mar 2010 skal han bare sætte dem på ? jamen skulle da ikk tage mere end en halv time..

  • #3   12. mar 2010 Hehe, ikke mere end en halv time? Tja altså, rørene er sikkert ikke nye. Og slangerne kunne godt være monteret i et konsol.. Tiden løber altså hurtigt lige pludselig....

  • #4   12. mar 2010 ja slf hvis det hele er rustet fast så kan det godt tage flere timer smiley

  • #5   12. mar 2010 ja slf hvis det hele er rustet fast så kan det godt tage flere timer smiley

  • #6   12. mar 2010 sorry for at oprette 2 gange men det min computer smiley

  • #7   12. mar 2010 Det er en 22 år gammel vogn.... smiley

  • #8   12. mar 2010 okay skal der udluftes bremser og sån efter skift?

  • #9   12. mar 2010 ja skal der smiley så når den nu er så gammel så tager det nok en time hvis det går så nogenlunde smiley

  • #10   12. mar 2010 så jeg kan nogenlunde regne med en times tid inkl. udluftning af bremser?

  • #11   12. mar 2010 ja smiley

  • #12   12. mar 2010 hvor du fra ?

  • #13   12. mar 2010 Hvis man undgår at der forsvinder for meget væske så kan man måske klare det hurtigt, men man risikerer at der også skal luftes ud i bag også afhæning af måden bremsesystemet er bygget op på.
    Udluftningsskruer kan være groet til og evt. knække..

    Så hvis alt går glat i begge sider så max en halv time pr. side, men driller bare nogle af tingene så løber tiden hurtigt og tingene kan tage sin tid, evt. nye bremserør hvis de ikke kan dreje rundt og knækker...
    Så en time er nok lavt sat... ;-))


  • #14   12. mar 2010 jeg er fra ringsted midtsjælland smiley

  • #15   12. mar 2010 okay så må jeg hellere budgettere med et par timer smiley

  • #16   12. mar 2010 Ja men vælg bare et billigt uautoriseret værksted, det er noget alle værksteder kan lave.

  • #17   12. mar 2010 Det driller altid på gamle biler og er noget rusten pis.. Og man støder på tæret bremserør osv... Folk er sku så hurtige til a skrive herinde med det nemt 20 min selvom de aldrig selv har holdt et værktøj i hånden

  • #18   12. mar 2010 eller en privat smiley

  • #19   12. mar 2010 Skiftet bremseslanger sidste uge. Og begge bremserør var så tæret oppe ved omløberen a der sku nyt til da det bare knak ved det mindste.. Og når man først går i gang med a skifte rør derop a kan man ligeså godt tage det hele med

  • #20   12. mar 2010 ja det er rigtigt men vi sagde også hvis alt gik glat smiley men ja hvis de rør er færdige så kan du godt afsætte din månedes løn smiley

  • #21   12. mar 2010 Rasmus A

    Det er helt afgørende om det er gamle jernrør eller kobber og om det er en erfaren mekker, eller en simpel (reservedelsudskifter)mekker der skal lave det.
    Hvis det er et firma der følger regler og procedurer til punkt og prikke kan det blive dyrt...

    Man kan saftens løsne et kobberør uden at dreje på selve bremserøret, det kan man holde fast, og klippe slangen over og clipsen der evt. holder slange/rør og trække slangen ned og dreje på slangen.
    Så det er generelt ikke rør og slanger der er det store problem, det syntes jeg nu mere er udluftningsskruerne, for nogle er ofte bare helt rustet fast eller rustet væk...
    OG det er noget af det der kan få taxameteret til at tikke.. for han man først som værksted skildt det ad og der skal nye cylindre eller kalibere til, så er man nødt til at lave det færdigt da et værksted IKKE kan have en bil stående på en lift op optage plads til en kunde finder ekstra penge frem eller hvad der nu skal til...
    Så et fornuftigt værksted ville nok lige give et bud med forbehold...
    Privat kan man jo aftale hvad man vil,, men man kan ikke bare regne 2 gange bremseslanger + 2 timer sammen og tro det bliver det for det kan løbe stærkt hvis det bare bøvler det mindste.. ;-))


  • #22   13. mar 2010 reservedelsudskifter smiley Forenmt ord. Nu det jo ikke den nye genrations mekanikere skyld a det efterhånden bedre kan betale sig a udskifte hele delen istedet for a bruge kundetimer på a stå og nus med det smiley Men i de fleste tilfælde kører de gamle 90er biler altså stadig rundt med tæret jernrør og så der altså ingen vej udenom.. Men ja ellers er jeg da enig

  • #23   13. mar 2010 Nemlig det er pengene der afgør sagen....

    Jeg skifter normalt et bremserør hvis kunden er intereseret i at få nyt på..

    Jeg kan på de fleste alm. biler lave nye rør og montere dem for ca. 1000 kr.
    En bremsesange kan ligge på omkring en 100-150 i snit afhænnigt af mærke.
    4 stk. udluftningsskruer fra kassen..
    Og så er det hele skiftet for omkring en 1500 kr.. afhænnig af bilmærke eller model.

    Men sådan en pris er også afhænnig af at jeg har tjekket udluftningsskruerne inden jeg giver et bud, for problemet er nemlig at der ikke er særlig mange mennesker der kan lide dyre overraskelser, og der er vel meget normalt...
    Men som sagt hvis kunden ikke har særlig mange penge så kan det jo gøres hvis alt går glat, for 2 slanger + en time løn.
    Så hvis man vælger at skifte det hele så er det jo reservedels udskiftemåden der er gældende og en del dyrer end en times arbejde.
    Men igen hvis det ikke er en mekker med erfaring og snilde på fingrene så kan de jo ødeligge mere end de gavner ved at lave den billige løsning så alt er jo relativt...
    Men nok om det, for nu vil jeg til køjs, skal op om 5 timer igen, så lidt søvn skal man jo have.. ;-))


Kommentér på:
bremseslange skift

Annonce