{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Fælgcentrering Ovale huller. {{forumTopicSubject}}

Disse fælge, kan finde på at hoppe...
http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=60539

Centerdiameteren på fælgen er større end navnet.
Derfor kunne man forestille sig at et par centerringe ville gøre underværker. Men, centerringen ville så grundet opbygningen, for mig at se, skulle ligge i centercap delen, og altså ikke med direkte kontakt mellem aluminiumsfælgdelen, og navet på bilen...

Jeg mener altså ikke at en centerring ville hjælpe da der er spillerum mellem centercap og fælg, 0.5-1 mm..
Centercappen set indefra på et af billederne.
¨
Er de ovale huller med styremøtrikker, nok til at centrere fælgen, de centrerer fælgen forholdsvis godt ind, men det vides ikke om det er nok.
Ellers skulle fejlen ligge i dækket..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælgcentrering Ovale huller.
  • #1   16. mar 2010 Du får den aldrig til at sidde lige uden at have en centreringsring der passer på navet. For stort hul til navet og ovale monterings huller = umuligt at centrere ordentligt.

• #3   16. mar 2010 Christian, det er ikke helt korrekt. Hvis man bruger bolte med fast konus samt fælgens hulafstand er den rigtige vil man få centreret fælgen bedre end hvis den passer på navet. Du skal huske at selv om den måske passer på navet vil der stadigvæk luft omkring det meste af navet fordi den ikke passer 100000%

• #5   16. mar 2010 Den holder bestemt. På de 3 renaulter jeg har haft kørte jeg i 2½ år uden centreringsringe og hullet var 4 mm for stort. Men havde bolte med fast konus og de hverken hoppede eller slog. Så jo den holder skam fint. Det eneste centreringen gør er at lette monteringen når man har bolte med konus.

• #6   16. mar 2010 Problemet er bare at centreringsringen så skulle sidde i centercappen som ikke er fastgjort i center af fælgen..... Og så er man lige vidt..

• #8   16. mar 2010 Christan, ja det har jeg sikkert. Men har så arbejdet som mekaniker de sidste MANGE år og har på flere biler oplevet der ingen problemer var netop pga konus.

Kommentér på:
Fælgcentrering Ovale huller.

Annonce