{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

4 kilometer literen og masser af olie {{forumTopicSubject}}

hejsa...

nu er jeg bare en ikke-auto-minded grafiker smiley så bær over med mig...

jeg har en mitsubishi galant anno 1992 som de sidste 3 uger har fået den idé, at den vil bruge 1/4 tank på at køre 50 km.
Jeg kører ikke bilen anderledes end jeg plejer, og kører ingen anden vej end normalt, men den har aldrig opført sig som nu.

Dette skete efter jeg fik skiftet luftfilter, men jeg kan ikke forestille mig at det er dette der har gjort det, da det nye er mage til det gamle (standard mitsubishi).

Jeg lagde dog idag mærke til, at slangen fra luftfilteret og over til.... (se - allerede der gik det galt smiley var drejet en halv omgang således den havde et større knæk eller vrid - om dette kunne have indflydelse ved jeg ikke, men det kunne måske være godt at vide når nu alle i mekanikere skal til at give jeres bud på hvad der er galt.

Jeg har fået forskellige bud på hvad der kan være galt. Alt fra motorstyring (hos mitsubishi), luftmægdemåler (en kammerat), noget ventilværk (en anden kammerat), faktoren at mit flexrør på udstødningen gik i samme uge, og at dette måske var noget der var en faktor (fra forrige og første kammerat).

Bilen lugter vildt af udstødning både ved opstart og også under kørsel - somom den kommer ind igennem luftsystemet - som hvis man forestillede sig at den smed udstødningen ovenud.

Godt benzinen er faldet, ellers var den da grusomt...
det længste den har kørt på en tank (40 liter) har været 283 km, så turde jeg godtnok ikke vente længere, og den har på de sidste 4 uger brugt godt 3 liter olie.

bilen har ellers aldrig nogensinde givet anledning til problemer, andet end jeg kom til at brænde min kobling af.

håber nogle af jer har idéer og forslag til hvad der skal laves - og endnu bedre hvis nogen kan give et bud på evt. omkostninger ved en sådan reparation.

Frandsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 kilometer literen og masser af olie
Kommentér på:
4 kilometer literen og masser af olie

Annonce