vedr. motor/syn {{forumTopicSubject}}
Hej. kørte min bil igennem syn her i fradags. Men den gik ikke igennem, fordi kulilteinholdet for tomgang var for højt. Det blev målt til 0.99 og må max være 0.50 så det er næsten dobbelt så højt som det må være
...
Nogen der ved. Eller har et forslag til hvordan jeg kan få det ned på under de 0.50?
Og har tænkt på at sætte en alm. knastaksel i. Men kan det komme til at køre med resten af motor opsætningen.?
Har lige købt bilen. Så vil self gerne have den synet.
Data på motor...
Peugeot 306 årg. 94
1.6i 8v TU5JP
1,3 rally indsugningsmanifold
Skarpere knaster 276 grader.
Bearbejdet topstykke.
Portet topstykke.
Bananmanifold
Ventiler slebet og justeret
Chippet.
Begrænser flyttet fra 6100 og til 7000 rpm.
HKS Luftfilter.
Benzin tryk 4 bar.
Toppakning af motorsport type.
Skal lige siges at den heller ikke vil holde i tomgang når bilen er HELT kold!
Håber i kan hjælpe.
på forhånd tak.
Mvh. Karsten v
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.517
mar 2006
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 48
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.517
for har selv kørt i grov tunet biler, som sagtens kunne overholde forurening
men de har alle været justert ind efter tuning
vedr. motor/syn