Bremse udluft {{forumTopicSubject}}
Go morgen go morgen drenge og piger...
Jeg skiftede kalibere bag på min A4èr igår, og efter jeg har gjort det sys jeg bremsen er blevet mærkelig.
jeg sys jeg kan trykke pedalen længere ned ind jeg plejer, og hvis jeg nøjes med at trykek den en smugle ned er det som at den selv synker en smugle længere ned, jo flere gange jeg slipper pedalen helt og trykker igen, jo mere hård bliver den....
jeg har luftet den ud igen og igen og tilmed også prøvet de foreste bremser.....
MEN jeg kom til at tænke på, der er nogle nyere biler hvor man skal bruge tester til at lufte ud med, så den kan åbne de ventiler i ABS blokken, men ved ikke om min Audi er en der kunne gå ind under den katagori...
Hvad med jer andre? har i brugt tester til at lufte ud med eller lufter i ud uden?
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Det skal bare gøres ordentligt.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
jul 2003
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 79 Svar: 258
Der er intet luft i systemet...
sys bar den er blevet underlig efter kaliber skiftet..
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 8
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Og så vil du typisk opleve det du beskriver der.
Efterhånden som klodser og skiver igen tilpasser sig hinanden, vil bremsen igen blive behagelig fast at træde på.
jul 2003
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 79 Svar: 258
Der er ingen tap, det med bremse slanger er jeg også en smugle inden på da de ikke er skiftet-
Transitfar
Det er fordi der skulel være blevet skifet skiver kloder kaliber bag på her forleden, men fandt ud af alt for sent at de ikke var de rigtige kalibere så blev nød til at samle det med nye skiver gamle klodser og gamle kalibere og så hente de rigtige kalibere næste dag.(igår) der efter skiftede jeg kaliber med klodser på skiver der havde kørt 1 dag.
Ved ikke om de har kunne nå og lave slidtagespor på den ene dag, men hvis det er tilfældet er det nok det der er problemmet:) Så nok ikke andet for at køre en dag eller 2 mere og så se hvordan det ser ud.
Kom bar i tanke om at vi vist havde brugt tester til at udlufte nogle golf 4er engang, men nu jeg tænker over det kan det også godt være, det kun var når vi skiftede ABS blokken...
Takker for svarene til jer begge:D
Bremse udluft