{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia carnival fejlkoder
  • #1   1. apr 2010 p1120 - vil skyde på det er TPC gasspjælds regulering/potmeter,.. hængende spjæld eller noget i den dur..

  • #2   1. apr 2010 Throttle Position Censor...

  • #3   1. apr 2010 jeg skyler måske at sige at det er en 02 HPDI. så derfor ingen gasspjæld.
    ellers godt bud smiley
    -MMAD


  • #4   1. apr 2010 Kan godt huske jeg har rodet med den P1120 på en carnival før.. Men hva løsningen var har jeg selvfølgelig glemt alt om. Lægger lige hovedet i blød en gang...

  • #5   2. apr 2010 Hej

    Jeg arbejder ved Kia, og jeg kender tilfældigvis til begge de fejlkoder som du nævner.

    P1119 Inlet Metering Valve Control - Da topstykket har været demonteret, han diverse følere ikke haft forbindelse til stel.

    Dette bliver "skørt nok" registreret i computeren, hvilket ikke rigtig giver nogen mening.
    Vores mekanikkere får dagligt biler ind, hvor samme fejlkode er gældende, og vi kan hurtigt løse problemet ved at montere en diag. tester.
    Dette fjerner fejlen.

    Den anden fejl - P1120 Electric Governor - Malfunction - kan betyde 2 ting.

    Dels kan fejlen skydes at dekoderen i tændingsmodulet er defekt, hvilket uderligt nok også ofte hænger sammen med ovenstående.

    Ellers kan fejlen skyder at der et eller andet sted i tændingen er fugt.

    Disse 2 ting skulle gerne løse problemet.

    Mvh. jonas


  • #6   2. apr 2010 jonas N:
    tak for det gode svar, men jeg bliver i tvivl når du siger "tændingsmodul" og " fugt i tændingen"

    det er jo en common rail diesel vi snakker om. men det findes måske også på dem ?

    -MMAD


  • #7   28. jul 2010 problemet findes stadig....

    jeg har fundet ud af at den fejl P1120 betyder forkert tryk i dyse broen.
    der kommer ikke diesel ud af dysen, men der kommer lidt ud af overløbet.

    kan det være et udluftnings problem ? hvis ja: hvordan udlufter man så en commenrail ?

    ellers nogen forslag ?

    venlig hilsen
    MMAD


  • #8   2. sep 2014 Hej

    Jeg har fundet denne gamle tråd af din.
    Fandt du nogensinde løsningen på din Kia Carnival?

    Jeg har selv en Kia som skriver p1119, håber du kan hjælpe.

    Mvh
    Thomas Bruun


  • #9   2. sep 2014 Jeg har desværre ikke bilen mere. Men fandt aldrig fejlen. Men prøv at snakke med Pierre fra nic-tec i Ålborg. Han er rigtig flink og super dygtig til alt med ECU.
    Venlig hilsen
    Morten


Kommentér på:
Kia carnival fejlkoder

Annonce