{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Hvad må jeg trække? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har jeg kigget lidt på bilmodel, og bilbasen, og har så fundet ud af at max påhængsvægt er 1100 kg med bremser. Hvis man så f.eks. kigger på en campingvogn, hvor der så står at totalvægt er 1100 kg, må jeg så kører med den? Eller er det en anden beskrivelse man skal kigge efter der der.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må jeg trække?
  • #1   8. apr 2010 Hvis du kun har B-kørekort, må du trække 50 kg mere end din bil vejer, altså 1085 kg. Hvis du har trailerkort er det ikke noget problem.
    Dog kan du nøjes med at læse din campingvogn op til 1085 kg, og så vil det være lovligt.

    Så det kan du godt..........


  • #2   8. apr 2010 Det vil sige med et almindeligt personbil kørekort, og hvis den totale vægt på campingvognen/traileren ikke overstiger bilens egenvægt +50 kg så er det bare fjong? smiley

  • #3   8. apr 2010 ja, sådan er det som hovedregel, dog er der nogle biler der ikke er konstrueret til at må trække antal som egenvægt.

    Campingvognens total vægt må egentlig godt overstige de 50 kg, du må bare ikke læsse så meget i vognen så den overstiger de 50 kg.


  • #4   8. apr 2010 du kan se på din registreringsattest hvad din bil må trække

Kommentér på:
Hvad må jeg trække?

Annonce