7.024 visninger
|
Oprettet:
Sele gået i baglås {{forumTopicSubject}}
Min sele er gået i baglås HJÆÆÆÆLP!!!!!!!!!!!!!!!
Prøver lige igen
Hey BG!
Den ene sele til bagsædet i min 106 er gået i baglås, og ved ikke lige hvordan jeg skal løse problemet.. Har prøvet at lirke den løs, altså at rulle den lidt ind, og trække langsomt ud - hvilket har resulteret i, at den er blevet meget meget kort (har løsnet spolen, så den ligger løs på sædet). Har også prøvet at hive hårdt i selen, men det har heller ikke hjulpet.. Nogle bud på hvad jeg kan køre?
Mvh
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 35 Svar: 1.298
okt 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 564
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
Men i tilfælde af at du ikke tænker så meet på sikkerheden, så skal selen som en skriver sidde som den sad før du kan trække den ud, fordi der i selen sidder 2 låse, en til når du trækker hurtigt i selve selen og en kugle til når bilen rammer frontalt så skal kuglen ryge fremad i låsemakanismen, og stoppe selen som en ekstra hurtig sikkerhed, inden kroppens vægt skal låse selen..
Men find en anden evt. fra en hugger... der kommer aldrig til at virke 100% og bla. er hulrumsbehandling årsag til at bla. kuglen sætter sig fast... ;-))
apr 2009
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.135
Havde skilt det ad for at se hvordan man kom til det, for har planer om nogle røde seler fra en 106 Rallye Phase 1 i stedet for de sorte der sidder i min nu, så de bliver skiftet ligemeget hvad!
Sikkerheden betyder meget - lige i øjeblikket kører min 9-årige nevø en del med rundt, og han vil helst sidde i den side, så det skal virke!
Sele gået i baglås