Drypper benz {{forumTopicSubject}}
Hey BG.
Jeg har en sierra, som lige pludselig er begyndt at dryppe benz. Der var ikke noget i går aftes, da jeg tankede fuldt op, men efter en 60 km tur, er den begyndt at dryppe ca en dråbe i minuttet. Det lader til det kun er når bilen er tændt. Jeg kan også høre benzinpumpen summer, når man sætter øret ned ved tanken udefra. Bilen ryster lidt i rattet, da jeg har et skævt fælg/dæk eller en dårlig centreringsring, så måske der er noget der har raslet sig løs?
Nogen idéer til om det er en helt ny tank, eller om det måske bare er et rør der er hoppet af? Retur-løb eventuelt? Har ingen forstand på skidtet, og har ikke selv mulighed for at få bilen løftet. Kunne bare være rart at man ikke lige får værkstedet til at bruge 100 timer på at finde fejlen, hvis man nogenlunde kan fortælle dem hvad der skal laves.
På forhånd, tak!
jul 2005
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 19 Emner: 118 Svar: 928
Løft bilen i den ene side så du ka komme ind og se på div slanger, fra tanken til pumpe motor osv.
Start den så og følg slangen, hen til det sted den nu evt drypper fra. Den kan "bare" være en slange der har fået en lille revne.
Og benzin slanger er som regel, hvis det er små huller, helt tætte når motoren er slukket. Lidt samme princip som når du sætter et sugerør i et glas og sætter en finger på. Vandet blir i røret men når du slipper, render det ud.
sep 2004
Følger: 73 Følgere: 70 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 251
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 24
Drypper benz