{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.017 visninger | Oprettet:

Udregning af bremselængde {{forumTopicSubject}}

Skal have Mini'en til syn i morgen og eftersom hun er en ældre dame på 39 år, skal det da ikke være en hemmelighed at hun ikke bremser på 2 meter ved tophastighed hvis ikke bremserne justeres mindst en gang om ugen smiley

Jeg har fundet kravet, der siger at bremseeffekten skal være 5,8 m/s2, men er der nogen der kan hjælpe med en slags formel hvor man evt. kan indsætte vægt og/eller hastighed og dermed få et brugbart resultat til at kontrollere bremselængden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udregning af bremselængde
  • #1   27. apr 2010 det er vel ikke sådan lige til at regne en bremselængde ud 100 pct. Det er vel også noget med hvilke dæk og hvor meget mønster der er på og hvilken underlag man kører på.

• #2   27. apr 2010 Scheisse, den havde jeg sgu ikke lige tænkt over...men ja, det er selvfølgelig umuligt at kontrollere selv, netop fordi mønsterdybde og vejbelægning har enormt meget at sige.

Og havde heller ikke lige tænkt over at trille forbi et lokalt værksted og lige få hutlet mig til en bremsetest....

Nogen gange er man lidt forvirret (som når man skal have en gammel spand til syn) så man glemmer det åbenlyse smiley

Tak for det

• #3   28. apr 2010 var da så lidt. undrede mig bare lige over den formel du snakkede om :o)

Kommentér på:
Udregning af bremselængde

Annonce