{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.502 visninger | Oprettet:

Abs lampe tænder og slukker.. hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg har et problem, min abs lampe tænder og slukker tilfædigt, nogle gange er den slukket så mens jeg kører tænder den og nogle gange tænder den når jeg starter bilen og går så ud imens jeg kører..

Er det bare en dårlig forbindelse eller en sensor som er røget? - hvordan kan jeg evt. tjekke hvad det er og hvilken sensor det er?

På forhånd tak.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Abs lampe tænder og slukker.. hvorfor?
  • #1   30. apr 2010 Ville mene at en af dine føler er ved at gå i sykker smiley

• #2   30. apr 2010 Okay, hvordan kan jeg finde ud af hvilken en det er ? - Ved begge fordæk sidder der et "multi" stik kan det være nok måske bare at rense de to?

• #3   30. apr 2010 Det skal siges jeg har en vento.. =)

Jeg aner ikke særlig meget om biler.. så måske et dumt spørgsmål der kommer her: - Har den kun abs foran når jeg kun kan se de "multi" stik foran eller sidde de bare inde i tromlebremsen bagi?

• #4   30. apr 2010 Følere ved hjul, eller ledninger under sædet med dårlige forbindelser../defekte følere

Men ofte er en periodisk fejl svære at finde, hvis fejlen ikke er der når du måler igennem..

;-))

• #5   30. apr 2010 heidi M - er ik den store mekaniker.. Så hvad ville du foreslå at gøre? (: betale de 2-300kr for at få en computer på eller?

• #6   30. apr 2010 Den er først begyndt på det nu her inden for de sidste par uger + at pæren som skulle lyse var sprunget.. smiley

• #7   30. apr 2010 Yep, men hvis fejlen ikke er der når du får målt ud, risikerer du at den ikke kan finde fejlen hvis dit system selv laver en test og det lyder det til at den gør.....

Men du kan evt. selv måle på ledningerne, ved hjulene om de viser nigenlunde ens.
    Forhjulene har du selv fundet følerne på, baghjul er enten ved bagbroen eller under bagsædet...

• #8   30. apr 2010 Okay det må jeg lige prøve i morgen med et voltmeter =) -

Smutter for i dag, men skriv endelig i tråden.. =)

Takker for hjælpen..

• #9   1. maj 2010 Da vores tidl. bil gjorde det nummer, måtte vi skifte 3 følere.

• #10   1. maj 2010 på din bil er der abs på alle 4 hjul. det der oftest er galt er en defekt føler eller simpelthen pga skidt. så evt prøv at flå hjulene af og så ellers så det hele blæst rent

• #11   1. maj 2010 Kan se at han har en Vento. og hvis det er den han spørger til, så gør aldreren på bilen at skidt ikke kan få en lampe til at lyse da skidt kan betragtes som en mekanisk ting og ikke lerktronsk, og den gemmer sikkert ikke oplysningerne i styringen til abs, så hvis den ikke lyser når der bliver sat en tester på, så kan man ikke finde fejlen...

Tror han skal vælge at måle den ud med en tester i stikkene og evt. hæve hjulene rundt og dreje hjulet rundt imene, og derfror skal tallene ligge næsten ens på alle følere, men som sagt er det en svære fejl at finde når det er en periodisk fejl, måske eneste løsning er at vente til en af følerne går helt...

Men der er mange biler hvor ledningerne under sæden /evt. føresædet har en løs forbindelse og at det er dem der er årsag til at lampen lyser periodisk, og mange forveksler det med at det er mens man kører det sker, og især hvis bilen har gentagne selvtests og ikke gemmer dataerne, så kan det virke som om at det er når man kører.
    Bla. har jeg mange gange slettet en lysende lampe på bla. en G3 men den kom igen, nogle gange forsvandt den selv og andre gange måtte del slukkes med tester, og dete var bla. fordi at manden havde en hund med i bilen som sad på forsædet, og ren tilfældigt havde jeg en dag slettet fejlen og lampen slukkede, og så sprang hans hund ind på sædet igen og lampen lyste igen, og der var det en samling i et stik som ikke var god, og jeg syntes det er en generel fejl med de kære stik.... ;-))

• #12   1. maj 2010 God morgen igen..

Heidi M, skal jeg så prøve at tage et voltmeter og sætte i stikkene hele vejen rundt på bilen når lampen lyser for at finde hvor den får "mindre strøm" end de andre?

Eller hvordan skal jeg gribe det an?

Det er en Vento jeg har og skriver om.. (: -

• #13   1. maj 2010 min bmw e39 har lige gjort ala. det samme, ... den tændte abs lampe når jeg ramte et kloak dæksel mm. med venstre forhjul, kendte nu godt fejlen ... inden, men det skyldes forhjulslejet pga. sløre.. og endte så med at jeg fik kørt abs føler helt i smadder smiley

• #14   1. maj 2010 okay så det kan også være hvis en af min hjullejere er gået fordi det er der nemlig en som er.. (: - men det har den været "længe" før det her begyndte..

• #15   1. maj 2010 hej til alle, da jeg lige har haft en større udskiftning af bremsesystemet på min gamle bil, og havde præsis det samme problem med ABS føler som i har skrevet lidt om herinde, syntes jeg lige jeg ville dele ud af min erfaring..... de 2 størst og mest generelle fejl for en ABS lampe som begynder at lyse.. kan være
    1. de "tænder som sidder på kransen ved bremseskiver (som aflæser ABS) kan være sat til med gravrust/ slagrust, da kan være lidt skæve eller tænder simpelthen er begyndt at være slidte.

2. de stik som sidder i forbindelse med følerne til ABS, skiller man ad, og sprøjter noget WD 40 ned i dem, og blæser dem rene/tørre med trylluft, og sætter dem sammen igen, så vil problemet i de fleste tilfælde være løst....

Jesper

• #16   1. maj 2010 Jesper M - Jeg forstår ikke lige nr 1 som du forklare, men vil da klart prøve nr. 2.. smiley - Kan du forklare nr. 1 til en ikke mekaniker ;D

• #17   1. maj 2010 tjek bremsevæske.. ta hver føler af en af gangen og rengør dem.. kør derefter en tur.. har det ikke hjulpet , så er der sansynlighed for at der er en defekt føler..

• #18   1. maj 2010 der er bremsevæske på har lige skiftet bremserør også.. smiley - dog var abs fejlen inden det..

Kommentér på:
Abs lampe tænder og slukker.. hvorfor?

Annonce