1.027 visninger
|
Oprettet:
håndbremse, Mondeo 98 {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved hvordan man justerer håndbremsekablet på ovenstående?
De er blevet for lange og bremsen holder ikke så godt længere.
På mine Audier sidder der en lille møtrik under bunden af bilen man man justere kablerne op på, men kan ikke lige se noget ligende på kærestens mondeo og den står og skal til syn
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.278
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.096
Men så skal der altså sidde en justeringsmulighed under bilen?
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
feb 2003
så af med hjul og tromler og så kan det justeres bagved tromlen?
Er det et større projekt eller til at rode med?
okt 2008
Følger: 57 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 903 Svar: 2.886
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
Du arm til håndbremsen skal gerne være helt tilbage når du er færdig med at justere for at opnå det optimale...
Og hvis det er en stor kant på tromlerne der gør at tromlen er svære at få af, pga. at bakkerne er for langt ude i forhold til kantes, så kan man slibe kanten af med en vinkelsliber inden man månterer og justerer igen..
Og når du har tromlerne at kan du samtidig se om hjulcylindrene på begge sider kan bevæge sig og ikke er utætte, da det ofte kan være årsag til bla. en dårlig håndbremse eller skævbremsning... ;-))
feb 2003
var lige ude og rode med det, men gal hvor tromlerne dog sidder fast, rokker sig ikke en mm overhovedet.
fandt en gummibøsning på bagsiden af tromlen (aflang) jeg tog af, men der er ikke lige umiddelbart så meget man kan flytte med/justere på synes jeg... måske det sidder fast.
gad vide om man skulle smide lortet på værksted og betale sig fra frustrationerne
håndbremse, Mondeo 98