Peugeot 106 startproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg købte for lidt over et halvt år siden en brugt Peugeot 106 xsi 1.1 (mener det er sådan. Kan evt tjekke det med sikkerhed, hvis det er vigtigt).
Den har kørt uden problemer, men for en uge siden begyndte den at have problemer med at starte. Når man drejede nøglen, stod den bare og "klikkede" lidt. Det tog et par forsøg at få den startet, eller man blev ved med at holde nøglen drejet til den gik igang.
Igår kunne den så overhovedet ikke starte. Den siger stadig sådan en klik-lyd, og holder man nøglen i bund lyder det som om der er en "motor"/skive/et-eller-andet der drejer rundt, og får mere og mere fart på. Men bilen gider i hvertfald ikke starte mere.
Den kan dog godt skubbes igang, hvilket får mig til at tro det er noget der godt kan laves.
Er der nogen der har en idé til hvilket problem jeg er løbet ind i? Og vigtigst af alt, hvordan jeg får det lavet?
MVH
Jonas
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 78 Biler: 9 Emner: 43 Svar: 283
jul 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
Min far (som er uddannet mekaniker, men ikke har været indenfor faget i +20 år), mener også at der er tale om problemer med starteren. Han har dog set på den (så godt som han kan), og kan umiddelbart ikke finde løsningen.
Er det svært at skifte en starter? Og hvad kan jeg forvente den kommer til at koste ved et autoophug?
-
Angående batteriet, så kan jeg jo sagtens høre radio, sætte lys på osv. Skal jeg stadig prøve at skifte batteriet (eller evt lade det op ved siden af bilen?). Har desværre ikke rigtig mulighed for at låne nogen, og ville være en skam og købe et nyt hvis det ikke er det der er noget galt med.
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 78 Biler: 9 Emner: 43 Svar: 283
Peugeot 106 startproblemer