{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Jens L
Jens L
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 17

"Hopper" ved stabil fart.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg er begyndt at opleve nogle problemer med min opel tigra 16v fra 1996...
Når jeg kører i den og prøver at holde en "stabil" fart, så begynder den at ryste, eller hopper i motoren. Dog forsvinder det med det samme at jeg de-accelerer eller accelerer..

Jeg har søgt og kigget i flere tråde, men alle med lignende problemer har været ting med styretøjet, hjul eller lignende, hvilket dette med 100% ikke er.

Mangler ikke olie, er tjekket, dog skal det siges at mine tændrør badede i olie. Ved ikke om det kan være dette?

Ellers er jeg åben for forslag, ideer samt teorier om hvad det kan være!

Mange tak på forhånd!

Hilsen Jens Larsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Hopper" ved stabil fart..
  • #1   8. maj 2010 lyder som en toppakning hvis dine tændrør er helt sorte og våde af olie...

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    mar 2009

#2   8. maj 2010 Hmm, det kan godt være smiley Men tak smiley

Prøver at tage tændrør af lige nu, men lortet sidder sg fast. wd 40, jysk moment, (Har knækket værktøjet 1 gang), og er ved at gøre motoren varm nu (Er ikke glad for at bruge lufttryk ved motoren, hvis lortet nu knækkede..)

Flere forslag for problemet??

• #3   8. maj 2010 jeg har selv haft gode erfaringer med at køre motoren holt varm, og så afmontere tændrørene... syntes altid at det er sværer når den er kold... Men det med at den hopper, lyder som om at trykket fra en cylinder løber ud i blokken hvor olien er, og det akn jo også godt passe, hvis at dine tændrør er helt sorte og snasket til med olie smiley

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    mar 2009

#4   8. maj 2010 Uhh, så røg lortet af.

Hmm, underligt.. De ser sådan set helt normale ud, men selvfølge smøret til i olie. Tror sg jeg prøver at gøre det rent, sætte dem i, og se om de er blævret til igen om et stykke tid. (Rimelig stort arbejde at sætte en ny pakning synes jeg ^^)

Mange tak for hjælpen smiley

• #5   8. maj 2010 ja det er en ret helftig omgang.. men det er også en dyr omgang ved mekaniker.. men så har du jo heldigvis en garanti på den, så hvis den så ryger igen, så får du jo sat en ny i igen, gratis smiley men prøv at gøre dem alle rene, sætte dem i igen og køre en 10km...

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    mar 2009

#6   8. maj 2010 Hmm.. Tror næsten løsningen er fundet. Olien kom ikke pga topstykkets pakning (Heldigvis), men ventildæksels pakningerne tror vi (Ikke meget bedre smiley ) - Enten det eller et nyt benz filter. Ohh, well, off til den lokale opel handler på mandag ^^ Takker for hjælpen

Kommentér på:
"Hopper" ved stabil fart..

Annonce