{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.933 visninger | Oprettet:

Nye bremser = bløde??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg har for små 100km siden skiftet skiver og klodser foran.

Jeg har (desværre) kørt dem så varme at klodserne har røget en smule - jeg kører bykørsel og tænkte ikke rigtig over at de skulle køres ind først.

Efter at de har været kørt røg-varme (afgasning er det vel), så virker de bløde??

Altså virker det som om at klodsen ikke tager ordentlig fat nu...

Jeg har tidligere hørt noget om at nye klodser bliver bløde, når de bliver varme fra starten af..

Hvad siger i??

Jeg har ny bremsevæske på med tørt/vådt kogepunkt på 280/200c - og jeg har luftet ud for at være sikker smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye bremser = bløde???
  • #1   23. maj 2010 Det er sku da klart de blir varme når du har "tunet" din bil sådan smiley

• #2   23. maj 2010 Troels H:

hehe, det var nu et ganske seriøst spørgsmål smiley

• #3   23. maj 2010 Det var nu også et mere eller mindre seriøst svar smiley

• #4   23. maj 2010 Hvis skiven har været meget varm har den fået en hærdning af overfladen der gør at den er meget glat, så køb du bare nogen nye, de duer ikke mere. Slet ikke hvis de er blevet blå!
    Hvis pedalen er blød er det fordi der er luft i systemet. Hvis der først er kommet det efter du satte ny bremser på, så er det fordi bremsevæsken har været oppe og koge og der således er kommet luft i systemet igen!
    Ud med alt væsken, ny klodser, ny skiver og kør så bare normelt, så slider det sig til stille og roligt.

Når du lige har lavet en hård opbremsning så undgå at holde foden på bremsen medens du holder stille og venter på grønt, så undgår du de bliver skæve!

• #5   23. maj 2010 Tag evt en klods ud og kig på den, er den revnet i belægningen er den færdig!

• #6   23. maj 2010 Allan R:

Skiven er en Black Diamond, og de skal nok holde til tæv - der er krydsborede huller i den, og den har ikke været varm endnu.

Skiven er ikke blå.

Bremsevæsken har ikke været oppe og koge - det sker først når jeg kører rigtig circuit på bane.

Jeg mistænker klodserne, eller måske en kaliper hvor stemplet går lidt trægt?

• #7   24. maj 2010 Hvis den er blød er der luft i systemet! Kan den pumpes op og blive hård er der luft i systemet!
    Prøv at bremse et par gange og lad så være med at bremse et stykke tid, gå så ud og mærke om der er forskel i varmen på bremserne, evt på fælgene, så vil den være varmere der hvor den hænger!
    Klodsen bliver jo ikke så blød at den kan fjedre, måske er den lavet af trylledej, men racerklodser er jo bløde for at ha et bedre bid

• #8   24. maj 2010 som allan siger det er tydeligvis luft i systemet "

Kommentér på:
Nye bremser = bløde???

Annonce