{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.005 visninger | Oprettet:

R
R
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.800

Bil Ryster kun mellem 80 - 110...? {{forumTopicSubject}}

En suzuki swift ny model der ryster i rattet mellem 80 og 110..

Efter hvad jeg har bemærket er det kommet efter bremskift foran (skiver'/klodser) Men jeg ordnet det selv og renset diverse anlægs flader osv. Kan skiverne være skæve fra start?

hjulne blev afbalanceret uden resutalt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil Ryster kun mellem 80 - 110...?
  • #1   28. maj 2010 Du kan måle om skiverne er skæve..
    Men det har som reglen ingen effekt da du jo ikke bremser mens du kører...

Du ville til gengæld kunne mærke det på din bremsepedal hvis de er skæve uanset fart...

Måske fælget ikke sidder ordentligt, eller du ikke har renset anlægsfladen på fælgen ordentligt....

• #2   28. maj 2010 lyder lidt til at det er hjulene,og det er ved kørsel ml 80-110 den gør det uden du bremser

• #3   28. maj 2010 Anlægs flader blev renset ordenligt med stålbørste.. Synes ikke jeg mærker noget når jeg bremser..

hjulne har været af efterfølgene da jeg troet det var en afbalancering der skulle til. Men dette hjal ikke og de var ikke skæve eller lign... Ellers prøver jeg og smide vinterhulne på og ser om det gør nogen forskel..

• #4   28. maj 2010 prøv det,så kan du hurtig udelukke noget af det

• #5   28. maj 2010 Har du sørget for at spænde hjulene med korrekt moment osv.?

• #6   28. maj 2010 ja selvf

• #8   28. maj 2010 Maling? Nej det var der ikke lige.. Der blev os renset ordenligt a osv..

• #9   28. maj 2010 Min Carina gjorde det samme, også mellem ca 80-110.
    Der var det en centrerings-ring der var faldet af. Så tjek lige efter om centrerings-ringen kan være bortgået ved bremseskiftet....

• #10   28. maj 2010 De sidder der os allesammen. Fik jeg tjekket da jeg fik afbalanceret hjul...

• #11   28. maj 2010 Slidt styrekugle og forkert sporing kan sagtens give fejlen også. Bare lige så du har det med på dosmer-sedlen.

• #12   28. maj 2010 hvis det var bremser burde det være der hele tiden, er næsten sikker på det er noget afbalancering, kan jo godt være der er faldet et par klodser af

• #13   28. maj 2010 Er det under acceleration? Hvis ja, så er det temmelig sikkert inderste eller yderste trækled i en eller begge sider. Det kan ryste helt vildt.

Ellers så læg skiverne på en helt plan overflade og se om de er skæve.
    Dog plejer man først at kunne mærke skiverne er skæve, når man bremser.

Kassen kan også være sprunget i et af dine dæk. Løft bilen op og drej hjulene rundt, så kan du se om hjulene er nogenlunde runde og lige. At de ikke hopper og sådan.

• #14   28. maj 2010 Den rystet. Jeg fik afbalanceret hjulne. Den ryster stadig........

• #15   28. maj 2010 Nej det ved fast fart. F.eks hvis jeg holder 110...

Da hjulne blev afbalanceret var der ikke noget a bemærke på dem. De fik selvf nye vægtklodser osv..

• #16   28. maj 2010 Hvis det er alufælge så tjek om der ikke lige sider noget ir, for det er ikke alt en stålbørste kan tage, og trot ikke lige at afbal... teger hensyn til dett, fordi den netop ikke bliver spændt fast mod anlægsfleden....
    Tag evt. en spartel og skreb fælgen ren, for tror da dit problem ligger der, for det er ikke altid man lige bemærker ujævnhedder sådan et sted....

Ja bare et hint... ;-))

Havde nemlig bla. et leje til en saab der skulle skiftes, og rensede det med stålbørste, men inden jeg spændte leje rammen ind, kunne jeg så se at den ikke lår helt rent til...
    Jeg tog så en "japaner" spartel og der var utroligt hvad der sad af ir og skidt der der kunne give skævhed...
    Men i første omgang så det fino ud.....
    Nu var det jo sådan jeg kunne se det, men du kan jo ikke se det når du monterer fælgen... så prøv evt. at tjekke en gang til.....

• #17   26. sep 2015 Fandt du fejlen ?

Kommentér på:
Bil Ryster kun mellem 80 - 110...?

Annonce