{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Mitsubishi Colt - taber/spiser olien? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Kærestens Colt fra 97 (1,3 GL) - lyste på olielampen, når man drejer skarpt.
Her til morgen, tjekker jeg så oliestanden og kan se der faktisk intet er.
Vi har så lige været ude og købe 4 liter ESSO olie i Harald Nyborg og fyldt på.
I farten, er jeg nok kommet til at fylde lidt for meget olie på - så i følge oliepinden er der nok 1 cm højere olie - end MAX ??
Sker der noget ved det?
Nu skal olien vel også slynges lidt rundt så bliver der nok lidt mindre??

Jeg har iøvrigt kigget under bunden og den er helt tør, så jeg tror ikke den har tabt det?
Hvad kan årsagen være til den spiser olien?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mitsubishi Colt - taber/spiser olien?
  • #1   29. maj 2010 Ja, det er skidt at der er for meget olie på... Worst case, så presser den pakdåser ud ved lejerne, og så står der olie ud i stride strømme...

    Hvor meget tror du ca der er for meget? Du kan slå op i instruktionsbogen om hvor meget olie der er mellem MIN og MAX, og dermed vurdere hvor meget olie du har hældt ekstra på.


    Og årsagen til at den spiser olie kan være slidte stempelringe eller (mere ofte) "olietyve", som er pakninger ved ventilstammerne smiley


    Det er en gammel bil, det er normalt at den godt kan bruge noget olie - derfor så tjek pinden ofte smiley


  • #2   29. maj 2010 Tonni - tak for brugbart svar! smiley
    Ja, den har kørt 278.000 km - så det er nok ringene der er lidt slidt.

    Men den siger ca. 1 cm over MAX på oliepinden.
    Kan lige prøve starte bilen og få slynget olien lidt rundt. Den må da være rimelig tørlagt.. Når den stortset var tom.


  • #3   29. maj 2010 Ja, og det er ret skidt at olielampen har lyst... Man siger gerne at "når den HAR lyst, så er motoren død"...


    Der skal ihverfald nok være nogle ventiler og noget der har haft det RIGTIG skidt...


Kommentér på:
Mitsubishi Colt - taber/spiser olien?

Annonce