{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Fejllamper i Corolla E10. {{forumTopicSubject}}

Hej BG

For et par dage siden begyndte der at lyse to lamper i instrumentbrattet. Ifølge instruktionsbogen er det henholdsvis en lampe der viser at batteriet aflader samt en lampe der viser at bremserne muligvis ikke fungerer korrrekt.

Det mærkelige er at de begyndte at lyse lige præcis samtidig, og de lyser heller ikke konstant. Hvis jeg f.eks kører over et bump i vejen slukker lamperne (samtidig) og så snart jeg rammer et bump igen så tænder begge lamper.

Udover det så er mit kørelys røget i samme omgang. Dvs jeg når tænder bilen er der ikke noget lys på, før at jeg har drejet lyskontakten helt om, så fungerer begge nær og fjernlys,

Har på fornemmelsen at det er en løs forbindelse et sted, men er der nogle kloge hoveder herinde der kan fortælle mig hvor jeg skal begynde at lede?

Go' søndag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejllamper i Corolla E10.
  • #1   30. maj 2010 generator der er færdig... evt tjek forbindelserne på den.. tjek også batteriet om polerne sidder fast. og om batteriet er fastspændt...

    kørelyset kører over generator så når den ikke lader virker lyset heller ikke... derfor


  • #2   30. maj 2010 Det var også min tanken. Men hvis generatoren er stået af, hvorfor lyser "bremse" lampen i instrumentbordet så? Har den noget med det at gøre?

  • #3   30. maj 2010 ja den tænder sammen med ladelampen.. ligesom hvis motoren går ud...

    det skal du ikke tænke over


  • #4   30. maj 2010 hvis den ikke lader kan den godt lave fejl på bremse systemet. derfor lyser den.

  • #5   30. maj 2010 Okay, så vi er ude i af generatoren muligvis er defekt! Eller hvis jeg er heldig er der "bare" en løs forbindelse i den.

    Kan i så fortælle mig hvor man kan få fat i en billig generator som duer? smiley


  • #6   30. maj 2010 motorimport har nogen. til rimelig pris. eller din lokale hugger

  • #7   30. maj 2010 Det kunne jo også være et rent tilfælde at dine bremser er ved at være slidt lige i det øjeblik, eller ad der mangler væske, netop pga. slidte bremser...

    Ellers vil jeg evt. foreslå at der måske er en stelledning der er færdig et sted.....;-))


  • #8   30. maj 2010 Har lige fået ordnet bremser hele vejen rundt, så de skulle ikke gerne være slidt op nu! smiley

  • #9   30. maj 2010 Nej men så ved du jo også om det følere ude ved hjulet og om der ville være mulighed for at ledningerne kan være slidt over af dækket...

    En generator vil IKKE være skyld i løse forbindelser over bump, og ofte er en generator monteret direkte til bilens batteri, og derfor er det kun ladevamper der vil lyse, og hvis det skulle have noget med en fejlvisning på dine bremser at gøre, så vil du helt sikkert også kunne høre på bilen når du starter om den mangler strøm, eller den slags.....

    Tror mere på at du har en løs forbindelse, evt. til dit kørelysrelæ. måske noget der kortslutter der, for kørelys har ofte forbindelse til generatoren, men det forklarer bare ikke din bremselampe...


Kommentér på:
Fejllamper i Corolla E10.

Annonce