{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Tobias
Tobias
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 404

hvilken lyd, med hvilken potte? {{forumTopicSubject}}

Er det muligt at få en bil til at lyde forskelligt, alt efter hvilken potte der monteres?

Altså om den skal have en dyb brummen, eller spinde stille og roligt indtil den får omdrejninger .
er fx helt vild med lyden af de 3 sorte honda civic fra fast and the furios, og også brians eclipse . er det muligt at få en vento til at lyde sådan, eller er det slet ikke til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken lyd, med hvilken potte?
  • #1   30. maj 2010 Altså nu må du jo tænke på at lyden fra Civic'erne og Eclipsen ikke kun stammer fra potten, men bestemt også hvad der ligger i motoren af dele smiley

• #2   30. maj 2010 ja selvfølgelig har det også noget med det at gøre..
    men potten hjælper vel også på det, og derfor er jeg interesseret i at vide om det muligt at få en vento til at lyde noget i nærheden af det..

• #3   30. maj 2010 Ja selvfølgelig smiley men altså det har jo både noget med rør diameteren fra manifolden og bagud samt potten jo smiley jeg må sige at jeg ikke er den store ekspert på området, men jeg har gjort lidt research da jeg også gerne vil have lidt mere lyd ud af poloen, men for mit vedkommende er tuning et godt skridt hen af en rigtig fed lyd på poloen. Folk siger jo også at hvis rør diameteren er for stor set i forhold til hvor mange hk du har, så mister du hk på din motor, da røret ligesom giver en form for modstand til motoren, da den ikke kan blæse ordentlig igennem røret og derfor bliver en forhindring for motoren fremfor en fordel :), men prøv at gå på Youtube og find nogen before and after mounting of exhaust film, der mener jeg at have set nogle ventoer, hvor man kan høre forskellen med forskellige potter smiley

• #4   30. maj 2010 At få en vento til at lyde som en sppon engine der kan tage 12k rpm - det sker bare ikke smiley

• #5   30. maj 2010 Nej jeg må give dinmor ret, vores tysker motorer er slet ikke bygget på samme måde, men at få dem til at lyde som en spoon motor kommer den aldrig til, du kan få en fed lyd ud af den, men nok ikke noget, som kommer op i nærheden af Eclipsen eller civicer'ne

• #6   31. maj 2010 for stort rør = for LIDT modstand for motoren, på en sugemotor skal der også være modtryk i udstødningen.. kører du derimod med tryk skal der være så meget flow som mulig

• #7   31. maj 2010 Arh der blev jeg også lige klogere tak for det Nicolai M smiley

Kommentér på:
hvilken lyd, med hvilken potte?

Annonce