{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.252 visninger | Oprettet:

xxx x
xxx x
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.634

Hvordan checkes bagbro på 206'er {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal ud at kigge på en 206 - en 1.6 xs fra 1999. Jeg ved bagbroen er et svagt punkt men hvordan checker jeg det? Er der i øvrigt nogle specifikke ting der skal checkes på denne bil ?
På forhånd tak
Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan checkes bagbro på 206'er
  • #1   8. jun 2010 alt el

• #2   8. jun 2010 But why - BUT WHYYY?

Find dog en ordentlig vogn. Fatter ikke PUG entusiaster.

Men toppakning, urolig motorgang, alt el, bagbro, alt i undervognen.

Held og lykke.

• peter n
    peter n Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 79 Svar: 174
    #4   8. jun 2010 Simon J: De biler du har haft er jo heller ikke ligefrem de mest fejlfrie

Prox > Din gamle skod calibra går aldrig i stykker?

206 er da fin til pengene, man for utroligt meget bil for få penge..

• #5   8. jun 2010 Jeg skal sige at prisen er HELT rigtig.

• #6   8. jun 2010 Jo - men den har kørt 120.000, holder syn i et år. Skal have skiftet en bærekugle og that's it. Skal give 15.000.

• #7   8. jun 2010 Prox> - den er du dælme ikke vild med hva'. Nej det er ikke for sjov med de bøsninger. Den fejler ikke andet - kender ham der har den. Jeg ved bare at bagbroen er et problem, så det var for at få at vide hvordan man checkede den. Ellers er bilen fin - dog med en del Bilka-buler, men det er jo bare kosmetik.

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #8   8. jun 2010 Jeg synes virkelig det er ringe at folk kommer med dårlige kommentarer bare fordi de har ondt i røven og dernæst er det ikke engang svar på spørgsmålene.

Jeg har en 206 som jeg er super glad for og som jeg er super tilfreds med. Den har faste udgifter ja... og disse er til det der væske jeg hælder i den - som man kalder benzin...

For at holde os til emnet...
    Du skal som sagt se på det elektriske om alt det fungerer. Dernæst om gearkassen er behandlet ordentligt om den er fast nok eller om det føles som om du står og rører rundt i en gryde.
    Sidst men ikke mindst så tjek sædevarme hvis det er der (da legemerne i sædet har det med at gå i stykker) og tjek justering af sæder (dette er mest gældende for 3-dørs modeller hvor forsæderne har vippefunktion)
    Ellers så hav din sunde fornuft med og vær ikke bleg for at spørge ind til ting på bilen smiley

• peter n
    peter n Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 79 Svar: 174
    #9   8. jun 2010 Bilka buler osv giver også en indikation af hvordan ejeren har behandlet bilen og hvordan den har været vedligeholdt.. Men til 15.000 kan det da næsten være ligegyldigt, til 15000 kan du få en gammel sur golf 2

• #10   8. jun 2010 Umiddelbart er det rigtigt at Bilka-buler giver en indikation af hvordan den er behandlet, men den har kørt i Storkøbenhavn af en pige smiley hvis far er mekaniker.

• #11   8. jun 2010 Det er vel temmelig irrelevant hvad jeg har haft af biler. Er udlært mekaniker, så har kunnet lave alt selv. Det er nok ikke tilfældet for spørgeren her.

Find en anden bil.

• #12   8. jun 2010 Det er lige før jeg bliver bange nu. Den er folk sq ikke glade for. Det er da utroligt så mange der trods alt er kørende smiley

• #13   8. jun 2010 Kender folk der skruer mere i deres golf 3 og 4 end hvad jeg har gjort til sammen på alle mine Peugeoter. Så det er da simpelthen noget vås du fyrer af der.

Det kommer helt an på hvordan man behandler bilen, men hvis den bil du har fundet der, ikke har kørt længere, så er der mange km tilbage i den endnu.

• #14   8. jun 2010 Bagbro:

Check om hjulene hælder ind foroven
    Check om bagbroen går frit uden knasende lyde (åben bagklappen og tryk hårdt ned et par gange, den skal gå frit og uden knasen eller voldsom modstand.

Motor:
    Check for urolig motorgang, hvis den går uroligt skal motorstyringen opdateres. Check for oliespild fra toppakningen mellem blok og top ved tandremmen.

Kabine:
    Check Glideskinner og vippe funktion, der sidder en lille dum plast "krog" som kan knække af, når man vipper sådet frem og så tilbage kører sædet helt tilbage på skinnerne og ikke der hvor det var justeret til før.
    Har den sideairbags, så kan stoffet slippe i øjerne der holder det fast inde bag airbaggen. Det er besværligt at skifte.
    sædevarme - virker garanteret ikke smiley

undervogn:
    Bagbro som skrevet over
    Bærearme foran, de er næsten lige så ringe som på Passat/A4.. Bærekuglen bliver løs og de inderste bøsninger går løs. Peugeot har en opdateret version på programmet.

Rust:
    Modsat Golf, Astra osv. så har 206'erne ikke problemer med rust. De kan skalle i underkanten af bagruden fordi ruden kan sidde og gnubbe imod lakken. Peugeot har kørt kampagne på dette da bilerne var nye, så den bør være fikset. hvis ikke så er der jo 12 års gennemtæringsgaranti på dem. Det er normalt de laver dette per kulance hvis bilen har overholdt karosseri inspektionerne.

Det var havd jeg liiige kunne komme i tanke om på stående fod, det er en dejlig billig-bil smiley

Kommentér på:
Hvordan checkes bagbro på 206'er

Annonce