10.252 visninger
|
Oprettet:
Hvordan checkes bagbro på 206'er {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal ud at kigge på en 206 - en 1.6 xs fra 1999. Jeg ved bagbroen er et svagt punkt men hvordan checker jeg det? Er der i øvrigt nogle specifikke ting der skal checkes på denne bil ?
På forhånd tak
Henrik
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 18 Svar: 1.028
Find dog en ordentlig vogn. Fatter ikke PUG entusiaster.
Men toppakning, urolig motorgang, alt el, bagbro, alt i undervognen.
Held og lykke.
jan 2007
Følger: 1 Emner: 79 Svar: 174
Prox > Din gamle skod calibra går aldrig i stykker?
206 er da fin til pengene, man for utroligt meget bil for få penge..
nov 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.634
nov 2004
nov 2004
aug 2009
Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
Jeg har en 206 som jeg er super glad for og som jeg er super tilfreds med. Den har faste udgifter ja... og disse er til det der væske jeg hælder i den - som man kalder benzin...
For at holde os til emnet...
Du skal som sagt se på det elektriske om alt det fungerer. Dernæst om gearkassen er behandlet ordentligt om den er fast nok eller om det føles som om du står og rører rundt i en gryde.
Sidst men ikke mindst så tjek sædevarme hvis det er der (da legemerne i sædet har det med at gå i stykker) og tjek justering af sæder (dette er mest gældende for 3-dørs modeller hvor forsæderne har vippefunktion)
Ellers så hav din sunde fornuft med og vær ikke bleg for at spørge ind til ting på bilen
jan 2007
Følger: 1 Emner: 79 Svar: 174
nov 2004
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 18 Svar: 1.028
Find en anden bil.
nov 2004
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 52 Svar: 435
Det kommer helt an på hvordan man behandler bilen, men hvis den bil du har fundet der, ikke har kørt længere, så er der mange km tilbage i den endnu.
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
Check om hjulene hælder ind foroven
Check om bagbroen går frit uden knasende lyde (åben bagklappen og tryk hårdt ned et par gange, den skal gå frit og uden knasen eller voldsom modstand.
Motor:
Check for urolig motorgang, hvis den går uroligt skal motorstyringen opdateres. Check for oliespild fra toppakningen mellem blok og top ved tandremmen.
Kabine:
Check Glideskinner og vippe funktion, der sidder en lille dum plast "krog" som kan knække af, når man vipper sådet frem og så tilbage kører sædet helt tilbage på skinnerne og ikke der hvor det var justeret til før.
Har den sideairbags, så kan stoffet slippe i øjerne der holder det fast inde bag airbaggen. Det er besværligt at skifte.
sædevarme - virker garanteret ikke
undervogn:
Bagbro som skrevet over
Bærearme foran, de er næsten lige så ringe som på Passat/A4.. Bærekuglen bliver løs og de inderste bøsninger går løs. Peugeot har en opdateret version på programmet.
Rust:
Modsat Golf, Astra osv. så har 206'erne ikke problemer med rust. De kan skalle i underkanten af bagruden fordi ruden kan sidde og gnubbe imod lakken. Peugeot har kørt kampagne på dette da bilerne var nye, så den bør være fikset. hvis ikke så er der jo 12 års gennemtæringsgaranti på dem. Det er normalt de laver dette per kulance hvis bilen har overholdt karosseri inspektionerne.
Det var havd jeg liiige kunne komme i tanke om på stående fod, det er en dejlig billig-bil
Hvordan checkes bagbro på 206'er