981 visninger
|
Oprettet:
Dårlig tomgang {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Ford Focus 2,0 med skarpere knaster i (lavet af Ford) Den står meget lavt i tomgang. Har haft den over ved Scantune og ifølge Scantune får den lidt for meget benzin frem til 1100 omdrejninger, men det var ikke noget han kunne gøre noget ved. Har siger at det muligvis kan være min luftmåler (ved ikke helt præcis hvad den hedder), men han er ikke 100 % sikker. Ifølge Scantune er det ikke noget der sker noget ved udover at det lyder af skod til. Den kører fint og godt optræk. Hvad mener i?
På Forhånd Tak
feb 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
mar 2003
Følger: 20 Følgere: 31 Biler: 9 Emner: 159 Svar: 2.369
feb 2004
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
Normalt stiller man tomgangen højere med en skrappere knast... Det er ikke altid man kan stille tomgangen, da lambdasonden bare justerer den ned igen.. (Det gjorde den i hvert fald å min gamle 205 1,9 GTI). Har du chip i, ellers kan du jo overveje, tror de måske kan løse problemet... Ved ikke om man kan få en anden sonde, der giver en højere tomgang..
Super fed bil ellers...
feb 2004
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
På men bil (Sierra DOHC), sidder der en lille slange fra luftmængdemåleren, hvis man piller den af i den anden ende, stiger tomgangen til ca 3500 omdr.
Så var det jeg fik den idé at hvis du også har den slange ku man måske gøre noget med den, et lille hul måske, så den kun lige blev naret så lidt at tomgangen steg med et par 100 omdr...
Bare en skør idé.... Brug den hvis du vil...
aug 2002
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 6 Emner: 111 Svar: 897
aug 2002
Jeg vender lige tilbage med et svar om det har virket, ellers er det vel ny luftmængdemåler. Har en kammerat ved Ford som kan får det billigt.
aug 2002
En glad Ford ejer.
Dårlig tomgang