{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Udskiftning af bremseskiver i bag VR6 {{forumTopicSubject}}

Hey nogen som har erfaring med at skifte bremser på en VR6 i bag. Skal nemlig have skiftet mine, men ved ikke om jeg bare selv skal gøre det, plejer godt at kunne lave bil, men vil helst ikke gå igen, hvis jeg nu ikke kan få det samlet igen hehe.. Altså der skal nye skiver på, klodser og (muligvis nye lejer)

Nogen som kan give lidt råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af bremseskiver i bag VR6
  • #1   7. jul 2010 Hvilke råd søger du?

    Kan på forhånd sige at du skal være forberedt på det kan være rustet godt sammen hvis det er længe siden det sidst har været adskilt.


  • #2   7. jul 2010 Altså det er vist ikke så lang tid siden det er skiftet, de skal skiftes pga. der var kommet noget mellem den ene skive og kloder så det er blevet slidt skævt som jo ikke var så godt til syn.. Og det ser heller ikke vildt rusten ud..

    Har fået sådan et monterings sæt til bremse klodserne, hvordan fungere det ?


  • #3   7. jul 2010 Tager man skiverne af ligesom man tager tromler af på en 1.8 ? bare ved at løsne en møtrik ?

  • #4   7. jul 2010 Skiverne sidder fast på samme måde som en 1,8 med tromler.
    Husk du ikke må spænde den for meget når du samler det igen, da lejet er konisk!

    Du skal også skrue bremseåget/kaliberholderen af. Den sidder med to umbraco i størrelse 7 hvis jeg husker rigtigt.

    Monteringssættet skal sidde på samme måde som det gamle sidder, og det giver hurtigt sig selv.

    Tag en side af gangen, så du kan sammenligne med den anden hvis noget skulle smutte hen af vejen.


  • #5   7. jul 2010 Husk nye lejer

  • #6   7. jul 2010 Og nærmest vigtigst af alt, så kan du IKKE bare presse stemplet tilbage i kaliberne!!!!!! Stemplerne skal drejes mens de presses ind, lidt besværligt ene mand men et specialværktøj kan nemt fremstilles;-)
    Ellers er det bare som de andre siger nye lejer, kaliber af, bremse åg af, løsne møtrik for skiven, træk skiven ud.
    Husk ABS kransen fra den gamle skive!! smør lejer godt ind i fedt og så er det bare at samle bagfra.

    P.S lejerne er koniske så de skal justeres IKKE bare spændes for så holder de ikke ret længe.

    Er du i tvivl om noget så spørg endeligt!!!

    MVH Simon J


  • #7   8. jul 2010 Kaliberen kan presses ind med en skruetvinge. Det er meget nemmere

  • #8   8. jul 2010 Man kan bruge en skruetvinge ja, MEN stemplet skal stadig drejes

  • #9   8. jul 2010 Det skulle det ik i min 92'

  • #10   8. jul 2010 Det skulle det på min 93' den var umulig at trykke ind, læste så om det specialværktøj vw brugte og fremstillede så et der kunne bruges

  • #11   13. mar 2011 Alle Golf Med skiver i bag skal stemplet skrues ind samtidig med der presses.

    har indtul nu ikk oplevetn ogen hv9or det ikk forholder sig sådan i bag.


Kommentér på:
Udskiftning af bremseskiver i bag VR6

Annonce