{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Johnny S
Johnny S
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 46

Baghjulsleje {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Jeg er ejer af en Chevrolet Nubira 1.6 sx fra 2006...
Problemet er at forleden kom der en hul og rungende lyd bag fra når jeg kørte omkring 70-80 kmt.. Og sådan har det så været siden..
Mit eget gæt er så at det er et baghjulsleje der er røget..
Hvis det er det.. : Kan det skiftes, uden at det skal presses ind og ud, og hvor finder man lige sådan et leje.. De sælger det ikke hos t-hansen, høyer eller refako.
Håber på lidt hjælp, da vi snart skal på ferie i bilen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baghjulsleje
  • #1   13. jul 2010 Prøv at sving kraftigt fra side til side, hvis støjen forsvinder når dn krænger til den ene side er det et hjulleje. Hvis du svinger til venstre tager du trykket fra den højre side af bilen og hvis støjen så forsvinder - ja så er det et hjulleje i højre side. Typsik skal de presses ud, men kør den dog på værksted og få det lavet, det koster ikke alverden.

• #2   13. jul 2010 nej den skal ikke presses i, da det er en hel nav...
    men desværre er den så rimlig dyrt...

• Johnny S
    Johnny S Tilmeldt:
    maj 2007

#3   13. jul 2010 Min forrige bil, en mondeo fra 1996, kunne jeg selv skifte det på... men jeg er bare i tvivl om man kan på nubira'en. ... mondeo'en havde tromle bremser bagpå... Nubira'en har skivebremser bagpå .. Ved ikke om det betyder noget?? ... Det koster sikkert en mindre formue at få et autoriseret værksted til at skifte det..

• Johnny S
    Johnny S Tilmeldt:
    maj 2007

#4   13. jul 2010 Jeg vil sagtens kunne få det skiftet, uden at skulle på værksted, hvis det ikke skal presses... Men nogen forslag til hvor jeg får købt det? .. Og hvor dyrt er dyrt?

• #5   13. jul 2010 da det er et helt nav, er det rimlig nemt at skifte...
    du skal have skiven af og så løsne den centremøtrik og så kan du trække navet af og skubbe det nyt på...

husk at sætte skiven på igen :))

• #6   13. jul 2010 mekonomen, ftz, refako....

koster brutto 1250,- +moms

• #7   13. jul 2010 Du skal dog have luftværktøj for at få centerbolten af eller stort rør og noget holdbart værktøj..

• Johnny S
    Johnny S Tilmeldt:
    maj 2007

#8   13. jul 2010 Kan se at Mekonomen sælger : Hjullejesæt bag til 2377 kr.. Er er til begge hjul? ... Det smarteste er vel at skifte begge, selvom det kun er den ene der er røget..

• #9   13. jul 2010 det kun til en side, men da det er et nav, behøves du ikke skifte begge sider...

De kalder det for et sæt fordi centermøtrik følger med...

• Johnny S
    Johnny S Tilmeldt:
    maj 2007

#10   13. jul 2010 Du skriver at det koster 1250 kr + moms... Jeg kan kun finde den pris på 2377 kr. hos mekonomen ....
    Undskyld alle de spørgsmål, men jeg føler mig lidt på bar bund, og synes ikke lige jeg har råd til at betale en formue på at sende den på værksted..

• #11   13. jul 2010 det var min pris, anede ikke at mekonomen tager så mange penge for det...

det koster hos chevrolet 1498,- +moms det er 500kr billiger end Mekonomen...

Hvor kommer du fra? Kan måske får det billiger igennem en kammi ved terminalen...

• Johnny S
    Johnny S Tilmeldt:
    maj 2007

#12   13. jul 2010 Jeg kommer fra Grevinge.. En lille by 20 km fra Holbæk på Sjælland..

• #13   13. jul 2010 ok, bor i århus så det nok lidt svært...

Kan ellers skaffe den til 950kt incl. moms
    men kommer ikke til sjælland...

prøv ellers Vestsjællands Autodele i Holbæk 59445704

de har den også....

• Johnny S
    Johnny S Tilmeldt:
    maj 2007

#14   13. jul 2010 Ok.. ellers tak.. ærgeligt at jeg ikke lige bor i nærheden, til den pris... Jeg prøver lige Vestsj. Auto ....

• #15   13. jul 2010 giv mig lige besked om du fik den der...

Hel og lykke...

• Johnny S
    Johnny S Tilmeldt:
    maj 2007

#16   14. jul 2010 Jeg kan få det til 1410 kr + moms hos Vestsjællands Autodele... Det er desværre noget dyrere end du kan skaffe den til..

Kommentér på:
Baghjulsleje

Annonce