{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Audi 100 2.2 1988 sætter ud og dør {{forumTopicSubject}}

Som overskriften beskriver begyndte den på det den anden dag. Kørte 5 km. begynder at sææe ud og ikke tage gas og dør tilsidst. Vent 3 min og den starter promte, men vil ikke tage fuld gas og dør langsomt. Vent længere tid og den kan køre 200 m. Benzin pumpe kører. Benzinfilter skiftet. Tændspole skiftet(opdagede at der væltede olie ud af toppen på den gamle). Tændrør ser fine og lysebrune ud. Rotor og dæksel ser også ok ud. Hvad hulen kan det være.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi 100 2.2 1988 sætter ud og dør
  • Jesper C
    Jesper C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #1   13. jul 2010 Hej Gert, så er jeg her igen. Det kan være et svært problem, men det kan være en temp. Føler til motorstyring, når den så bliver varm, kan den muligvis ikke finde ud af hvad den skal gøre. Det var en mulighed. Ved ikke om der sidder en toppunkt føler, men gør der det, så er det også et kendt problem på andre biler, hvis den er dårlig og så gør den det du beskriver. Mvh. Jesper

  • #2   13. jul 2010 Kontrollér om koldstartsdysen + termotidskontakten virker... Klassisk problem.

  • #3   13. jul 2010 Jesper C. Jeg synes det er lidt for hurtigt den dør, til at jeg tror det er tempføler. Toppunktsføler har jeg ikke rigtig styr på, så det vil jeg lige tjekke. Tak

  • #4   13. jul 2010 De Valkenburg. De 2 ting du nævner, ville det ikke give for fed blanding. Jeg opleve det nærmest som om den løber tør eller gnist kommer og går. Tak

  • #5   13. jul 2010 Jeg tænkte på dit startproblem... Dysen skal køre et par sekunder under opstart. Hvis dysen ikke kører, er der ikke benzin nok til at den springer igang.

  • #6   13. jul 2010 der sidder en nåle ventil inde i indsprøjtningshuset der kan gro fast og så får den ingen benzin.

    Min GT har noget der lyder som nøjagtigt det samme som du beskriver, men den er pakket væk, så jeg har ikke fået rodet rigtigt med det endnu - udover jeg skiftede benzin pumpe, men det hjalp intet.

    Den kan køre få hundrede meter og så dør den langsom, sluk og genstart og den kan lidt igen, men ikke med fuld gas på noget tidspunkt.
    Har snakket med en mekanikker om problemet og han nævner nåleventilen som et klassisk problem

    Kan evt. opfordre dig til at oprette et indlæg på audiclub.dk, da der findes et par stykker der kender lidt til de gamle K-jettronic anlæg endnu.

    Håber det kan bruges og du kan give en tilbagemeldng hvis du får løst problemet eller bliver klogere, da jeg meget gerne vil høre mere smiley



  • #7   13. jul 2010 Niels J. Tak for svar. Jeg anede faktidk ikke at der sad en nåleventil i indsp.hus. Jeg må lige tjekke min Haynesbog. Ja, jeg burde nok melde mig ind i Audiklubben, da det stortset kun er Audi jeg roder med. Jeg skal nok skrive, hvis jeg finder ud af problemet.

  • #8   14. jul 2010 man kan vist evt. teste om der kommer benz. gennem indsprøjtningshuset ved at tage den store "gummistøvle" af fra indsugningen.

    Nedenunder sidder der et spæjd (stort rundt metal) som løftes ved vacuum og dette styrer benz. mængde.
    Jo højre spjældet løftes jo mere benz gives der, og jo mere gas man giver jo højrere løftes spjældet pga. vacuum fra motoren.

    Det kræver så man tager indsprøjtningsdyser ud af topstykket og sætter dem ned i en flaske eller bøtte for at se benz. der kommer.
    Ellers kan man seirøst drukne motoren. '

    Jeg var ved at rode med det, men opgav igen, da mine dyser sidder seriøst godt fast, og man kan risikere at knække noget af dem af i topstykket og så har man for alvor problemer.

    Derudover skal dyserne nok have nye o-ringe inden man kan montere dem igen - medmindre de er forholdsvis nye. Så jeg nåede aldrig så langt.

    En anden test metode kunne være, at låne et indsprøjtningshus fra en anden bil og se om det virker bedre.

    Men det er jo lige med at finde noget magen til der virker efterhånden.

    Held og lykkke smiley


  • #9   14. jul 2010 PS.

    Du behøver jo ikke nødvendigvis at være medlem af clubben for at bruge hjemmesiden og få hjælp.

    Men det er nu en super club og medlemsskab giver 10% rabat på stumper hos audi i flensborg, og på det årlige sommertræf i august kan man møde en masse kloge mennesker og få hjælp hvis man har behov.


  • #10   14. jul 2010 Niels J. Sidder netop og leder efter et billigt indsprøjtningshus og der er ikke mange og vælge imellem. Fandt hel bil til 3000,-, så kunne jeg få huggerstøtte bagefter, men der er langt fra Horsens til Tappernøje. Jeg kiggede i Haynes bog, men der kan jeg ikke se nogen nåleventil på splittegning. De skriver at de er så svært at rode med så den skal på Audi værksted, derfor er det ikke så udførligt beskrevet. Jeg synes, at det med nåleventil lyder som det mest sansynelige bud på fejl og pusler videre med det. Tak igen for indlæg.

  • #11   14. jul 2010 ja, vil ikke ligge hovedet på blokken over, at det nu også er det, men det var der jeg strandede ihvertfald og symptomer lyder helt ens.

    Det er også noget indviklet grej det k-jettronic og i dagens danmark er der nok ikke så mange der ved ret meget om det mere.
    Der er jo ikke lige mulighed for at få en tester til at skrive hvad der er galt smiley

    Men god fornøjelse med det og skriv lige her i tråden eller besked hvis du løser problemet.

    Jeg er nok desværre uden internet adgang fra i morgen og et par måneder frem, så ikke sikkert jeg får kigget mere på bg.dk


  • #12   14. jul 2010 hov... du kan da for resten lige prøve at måle dine tændkabler igennem.
    De skal ligge nogenlunden ens mht modstand - mener det er 5000 ohm, det skal være.

    Det kan også drille med et dårligt kabel, men så burde det nok være hele tiden.


  • Jesper C
    Jesper C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #13   14. jul 2010 Hej igen. Fandt dette link, ved ikke om du kan bruge det til noget. : http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=20106&p=128422#p128422

  • Jesper C
    Jesper C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
  • #15   14. jul 2010 Niels J. Jeg prøver lige tændkabler.
    Jesper C. Det er modellen fra 1988 med det gamle indsprøjt. jeg mosler med. Tak til jer begge .


  • #16   10. aug 2010 Hej. Så er jeg her igen. Fejlen var at benzinpumpe kun leverede et tryk på 4 bar og det skal være 6 bar. Fra start af prøvede jeg at få gamle benzinpumpe af, men det lykkedes ikke og da jeg kunne høre den arbejde, antog jeg at den var ok. Sjovt nok gik min kones 2.6 død et par dage efter. Da hun skulle bruge bilen, snurrede starter fint, men bil ville ikke starte. Det var benzinpumpen der døde i et hug. Så nu har jeg oplevet flere varianter af defekt benzinpumpe. Mvh. Gert

Kommentér på:
Audi 100 2.2 1988 sætter ud og dør

Annonce