1.097 visninger
|
Oprettet:
Audi 100 2.2 1988 sætter ud og dør {{forumTopicSubject}}
Som overskriften beskriver begyndte den på det den anden dag. Kørte 5 km. begynder at sææe ud og ikke tage gas og dør tilsidst. Vent 3 min og den starter promte, men vil ikke tage fuld gas og dør langsomt. Vent længere tid og den kan køre 200 m. Benzin pumpe kører. Benzinfilter skiftet. Tændspole skiftet(opdagede at der væltede olie ud af toppen på den gamle). Tændrør ser fine og lysebrune ud. Rotor og dæksel ser også ok ud. Hvad hulen kan det være.
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
sep 2007
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.096
Min GT har noget der lyder som nøjagtigt det samme som du beskriver, men den er pakket væk, så jeg har ikke fået rodet rigtigt med det endnu - udover jeg skiftede benzin pumpe, men det hjalp intet.
Den kan køre få hundrede meter og så dør den langsom, sluk og genstart og den kan lidt igen, men ikke med fuld gas på noget tidspunkt.
Har snakket med en mekanikker om problemet og han nævner nåleventilen som et klassisk problem
Kan evt. opfordre dig til at oprette et indlæg på audiclub.dk, da der findes et par stykker der kender lidt til de gamle K-jettronic anlæg endnu.
Håber det kan bruges og du kan give en tilbagemeldng hvis du får løst problemet eller bliver klogere, da jeg meget gerne vil høre mere
sep 2007
feb 2003
Nedenunder sidder der et spæjd (stort rundt metal) som løftes ved vacuum og dette styrer benz. mængde.
Jo højre spjældet løftes jo mere benz gives der, og jo mere gas man giver jo højrere løftes spjældet pga. vacuum fra motoren.
Det kræver så man tager indsprøjtningsdyser ud af topstykket og sætter dem ned i en flaske eller bøtte for at se benz. der kommer.
Ellers kan man seirøst drukne motoren. '
Jeg var ved at rode med det, men opgav igen, da mine dyser sidder seriøst godt fast, og man kan risikere at knække noget af dem af i topstykket og så har man for alvor problemer.
Derudover skal dyserne nok have nye o-ringe inden man kan montere dem igen - medmindre de er forholdsvis nye. Så jeg nåede aldrig så langt.
En anden test metode kunne være, at låne et indsprøjtningshus fra en anden bil og se om det virker bedre.
Men det er jo lige med at finde noget magen til der virker efterhånden.
Held og lykkke
feb 2003
Du behøver jo ikke nødvendigvis at være medlem af clubben for at bruge hjemmesiden og få hjælp.
Men det er nu en super club og medlemsskab giver 10% rabat på stumper hos audi i flensborg, og på det årlige sommertræf i august kan man møde en masse kloge mennesker og få hjælp hvis man har behov.
sep 2007
feb 2003
Det er også noget indviklet grej det k-jettronic og i dagens danmark er der nok ikke så mange der ved ret meget om det mere.
Der er jo ikke lige mulighed for at få en tester til at skrive hvad der er galt
Men god fornøjelse med det og skriv lige her i tråden eller besked hvis du løser problemet.
Jeg er nok desværre uden internet adgang fra i morgen og et par måneder frem, så ikke sikkert jeg får kigget mere på bg.dk
feb 2003
De skal ligge nogenlunden ens mht modstand - mener det er 5000 ohm, det skal være.
Det kan også drille med et dårligt kabel, men så burde det nok være hele tiden.
jul 2010
jul 2010
sep 2007
Jesper C. Det er modellen fra 1988 med det gamle indsprøjt. jeg mosler med. Tak til jer begge .
sep 2007
Audi 100 2.2 1988 sætter ud og dør