{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.170 visninger | Oprettet:

Peugeot 205 - gear virker ikke {{forumTopicSubject}}

Jeg kom kørende forleden dag og skulle skifte gear. Lige efter gearskiftet tager bilen ikke ved - og kan derfor ikke komme nogle vejne. Det var alle gearene som ikke ville virke.

Jeg kiggede i motorrummet og fandt ud af at den metalstang som sidder på de 2 metalkugler bag motoren var hoppet af og gået i stykker. Derfor fik jeg anskaffet mig en ny, som nu sidder perfekt på bilen.

Men den vil stadig ikke tage ved når jeg giver gas i gearene. Det er stadig alle gearene som ikke virker.

Hvad kan dette skyldes?

(Jeg er ikke SÅ skrap til biler så håber jeg har formuleret mig ordenligt) =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 205 - gear virker ikke
  • #1   15. jul 2010 Det skal siges at jeg lige har fået skiftet trækaksel i den ene side også - det blev ordnet dagen før det med gearene skete. Ved ikke om det har noget at sige.

  • #2   15. jul 2010 Jeg har prøvet det samme med en 205 1.1 eller 1.3 fra 1884-1985. Det var en lille dims i differentiale der var gået. Jeg husker det som at jeg skruede et dæksel af under diff. og efter en del kiggeri og dreje hjul kunne se hvor det var galt. Jeg kunne også selv skifte det uden den store eksamen. Det kan være nogen her kan supplere med hvad dimsen hedder. Såvidt jeg husker, sagde de på Peugeot, at den normalt blev skiftet samtidig med kopling.

Kommentér på:
Peugeot 205 - gear virker ikke

Annonce