{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.542 visninger | Oprettet:

Dårlig tomgang + hakker ved kørsel., {{forumTopicSubject}}

Hey bg'ere!

Jeg har et efterhånden jævnt stort problem... Jeg er den "heldige" ejer af en Peugeot 306 2.0 XSI 8v. Når bilen står i tomgang dykker den tit i omdrejninger og går ujævnt. Dog skal det siges at den nogle gange står fint, men det svinger meget! Nå videre til næste problem, som jeg tror er relateret til ovenstående. Bilen hakker til tider ved kørsel og det er som regel ved de lave omdrejninger fra 1000 - 2500 rpm.

Nogle idéer?

Inden i skriver lambdasonde, map-sensor etc. kan jeg jo lige fortælle at bilen er har fået renoveret topstykket samt nye pakninger, ny tandrem og vandpumpe, ny map-sensor, ny brugt tomgangsregulator, ny brugt kulilte-sensor, ny brugt lambdasonde, nye tændrør og nyt olie + olie filter og benzin filter smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig tomgang + hakker ved kørsel.,
  • #1   19. jul 2010 Alt det der er monteret "ny-brugt" kan jo nemt være i stykker, så det skal ihvertfald måles igennem.

• #2   19. jul 2010 Det er korrekt, men tror man vil opleve en ændring når man skifter dele.. hvis du kan følge mig smiley

• #3   19. jul 2010 Hm der var du "heldig", har præcis samme problem med min Mondeo, har tjekket alt og den har været til måling ved Ford, der så skiftede luftmassemåler...
    Det hjalp intet, så lige nu prøver jeg at leve med problemet, indtil et geni en dag dukker op med svaret smiley

• #4   19. jul 2010 Mark S P du er velkommen til at følge med i tråden smiley Jeg skal også nok skrive, hvis jeg selv er geniet der finder løsningen smiley

• #5   19. jul 2010 Jeg er også lige med på en kigger. Har samme problem med en 306 1.8. Prøvet lamda-speederpotmeter uden det hjalp. Tænker lidt på om det er en temperaturføler der er defekt. Mvh. Gert

• #6   19. jul 2010 Mit bud vil være en utæt indsugnings pakning, men kun gætterier,,, men det var da en frygtelig masse at skift uden at få løst problemet.... ;-))

• #7   19. jul 2010 Jeg tror også det er en eller anden føler, men vil dog have tjekket kompressionen igen efter jeg har fået renoveret mit topstykke... det var nemlig dårligt før skiftet..

• #8   19. jul 2010 Heidi..
    Jeg har jo skiftet alle pakninger i forbindelse med topstykket, så det ville være lidt underligt smiley

Og ja det har sq også kostet nogle penge smiley det rykker lidt i SU'en smiley

• #9   20. jul 2010 Har du fået målt om dit CO tal er for højt?

• #10   20. jul 2010 nogle peugoetér skal have køre en kørecyklus før den kan finde tomgangen...

1. Slet alle fejl i styringen
    2. lad den gå tomgang til motorblæseren har kørt en gang
    3. køre over 3000 omdr. i 15 min.
    4. lad bilen gå tomgang til motorblæseren har kørt 3 gang..

• #11   20. jul 2010 Ups,,, sad og sov lidt sidst....

Det problem du omtaler kan ligeså godt være din tændspole, da de ikke er særlig holdbare på den motorer....

Mener spolen sidder ved topstykket, og den er induktiv mener jeg det hedder... så den nogle gange taber et enkelt eller to tændingssignaler..
    Har en spole liggende du kan prøve med hvis det er den samme som den der sidder i xantia og det er det helt sikkert...

Jeg bor mellem vejle og billund hvis det har din interesse, så kan min mand evt. hjælpe dig..., da vi har været ude for det problem et par gange på de franske biler med disse tændspoler,,,, ;-))
    Skriv hvis det har din interesse, eller evt. opload et billede af din spole så jeg kan se om det er en af dem vi har liggende....

• #12   20. jul 2010 Høgh: det lyder lidt voldsomt, men skulle da ikke undre mig, hvis det var sådan en latterlig lille detalje smiley

Steven Andre: Nej det har jeg ikke, men har skam overvejet det, men min mekaniker har valgt at holde ferielukket smiley Vil gerne bruge ham da han er gammel peugeotmand og ved hvad han laver.

Heidi: Jeg får lige taget et billed af den. Og mange tak for tilbudet..(har selv overvejet om den skulle skiftes)

• #13   20. apr 2016 Noget nyt i sagen?

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #14   30. jun 2019 Ja

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #15   30. jun 2019 Ja

Kommentér på: