{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

en haj søges til ZF automatgearkasser {{forumTopicSubject}}

hey bg jeg søger en derer lidt klog på ZF automat gearkasser, står med et problem på min passat at den larmer fra det højre forhjul og det bliver være når man accelererer i bilen.
jeg fik bilen op på liften og rykkede lidt i træk akslerne til min store frygt så jeg der var slør i den højre flance ind i gearkassen.
Så jeg er bange for det er et leje der er smuttet derinde. Så jeg kørte hjem hvor jeg har en gammel gearkasse stående med en defekt olie pumpe som sad på bilen før, og der oplevede jeg samme problem med slør i den højre flance og den venstre flance den er helt fast, så jeg er lidt i tvivl om der overhovedet må være nogen form for slør i den flance.
Når man skruer det dæksel af der sidder på højre side ligner det noget differentiale af en art der sidder derinde, så er det om jeg skal prøve og satse på et nyt leje eller om det er en ny gearkasse igen eller hva det er.
Den nye har ikke gået mere end125-130.000 km ca.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en haj søges til ZF automatgearkasser
  • #1   5. aug 2010 Der kan godt være noget sløre i den ene side. Selfølgelig ikke så meget at pakdåsen lægger. Er du sikker på at det ikke bare er et forhjuls leje. Eller forsvinder det når du kobler ud eller er i andre gear..

Forhjuls leje støj, kan du typisk fremprovokere ved at køre 60-80kmt og svinge fra side til side i bløde bevægelser. Brug hele vejbreden et sted hvor der ikke er trafik. Forsvinder og kommer støjen der er det et hjul leje.

• #2   5. aug 2010 MB: den lækker ikke olie jeg syntes bare detvirker som meget men osse derfor jeg har min tvivl når det er på begge gearkasse kan ikke koble udelelr noget da det er auto gear men lyden kommer frem når man accelerer og det er væsrt ved høj fart jeg syntes ikke det lyder som et hjulleje nogle gange kan de godt virke højre når men krænger bilen til venstre men er ikke altid har lige været en tur i frankrig hvor det er kommet konstant førhen har det været i perioder det har været kommet jeg har nemligosse haften knokkel led i tanker ne mendet mærkes ikke som om der er det helt vilde slør i dem heller

• #3   24. aug 2010 Der er som regel en smule slør i trækakslerne inde ved gearkassen. Det er meget normalt

Kommentér på:
en haj søges til ZF automatgearkasser

Annonce