{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.105 visninger | Oprettet:

Vitara el-fejl - HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Godaften bg

Jeg skulle lige montere et kørelysrelæ på min Vitara, som en del af aftalen for at min køber ville købe bilen. Og på sådan en Vitara der er lyset på bilen stelstyret, så jeg tager i THansen (KÆMPE FEJL!) og køber et stelstyret kørelysrelæ.

Da jeg så har monteret det hele FULDSTÆNDIG som der står i manualen (og jeg er selv elektriker), sætter jeg så den plus til med sikring der hører til relæet, og lige efter kan jeg så se at en af ledningerne på relæet begynder at ryge, nærmest smelte, og jeg skynder mig at tage sikringen ud for at cutte strømmen.

Nu her efter virker alt lys ikke, katastrofeblink virker ikke (dog virker blinklys), elruder virker heller ikke og radio virker ikke, men bilen kan starte og det hele.

Så nu tænker jeg efter at have rodet med det i 3 timer, for at se om der er andre ledninger der er smeltet, men det er der tilsyneladende ikke. og jeg har tjekket samtlige sikringer inde og ude, men intet er sprunget. Og det sjove er at jeg kan måle plus ude ved radio og elruder, men det virker bare ikke... Jeg er lidt lost lige nu

Nogen der har et godt bud på hvad det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vitara el-fejl - HJÆLP!!!
  • #1   18. aug 2010 nu ved jeg ikke med sådan en vitara om det er en orginal radio, men prøv evt med en anden ? evt om der skulle være en hoved sikring ude i motor rummet der er smuttet ?

• #2   18. aug 2010 Radioen er en eftermonteret, og jeg har prøvet at sætte direkte strøm til den fra batteriet, og så virker det godt nok. Hovedsikringen har jeg tjekket og målt gennemgang på

• #3   18. aug 2010 Du må næsten have monteret et eller andet forkert, for der er jo kommet overgang fra stel til plus. Og var det der ikke før, så har du lavet en fejl ellers så har der været en fejl i det du har monteret... Men smut du ned til Thansen og så må i jo finde ud af det sammen.

• #4   18. aug 2010 Hvis du kan måle plus, er der så brændt en stelledning måske? Har du målt sikringerne igennem? Har du tjekket hovedsikringerne ved batteriet?

• #5   18. aug 2010 Jeg har monteret det relæ igen, og så er jeg startet fra før jeg satte det på, så alt er som det var før. Tror nu ikke på de snothvalper i svandsen er til meget hjælp smiley

• #6   18. aug 2010 Jamen jeg er også kommet frem til at det jo må være en stelledning et sted der er fejl i

• #7   19. aug 2010 Kan du ikke købe et originalt. Der er sikkert en forhandler der har det til at ligge alligevel...

• #8   19. aug 2010 Jeg fandt sgu fejlen!

Jeg fik et godt råd om at bruge en prøvelampe i stedet for et multimeter som jeg tidligere havde brugt, så kunne jeg lige pludselig få det hele til at virke rigtigt. et multimeter må åbenbart være for følsomt og kan måle alt.

så derfor kunne jeg følge ledningerne til derhen hvor der manglede strøm. Det viste sig at være en ledning der sidder lige før batteriet, direkte på plus, og den ledning er designet på samme måde som en sikring, den skal brænde over ved kortslutning. Så jeg afisolerede lige den brændte ledning af før den var brændt over og satte en ny kabel sko på, og så virker skidtet sgu igen!

Så nu kan jeg alligevel få den afleveret til ham der skal købe bilen i dag ;oD

• #9   19. aug 2010 Lækkert... Farvel med den øse...

Kommentér på:
Vitara el-fejl - HJÆLP!!!

Annonce