Vitara el-fejl - HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}
Godaften bg
Jeg skulle lige montere et kørelysrelæ på min Vitara, som en del af aftalen for at min køber ville købe bilen. Og på sådan en Vitara der er lyset på bilen stelstyret, så jeg tager i THansen (KÆMPE FEJL!) og køber et stelstyret kørelysrelæ.
Da jeg så har monteret det hele FULDSTÆNDIG som der står i manualen (og jeg er selv elektriker), sætter jeg så den plus til med sikring der hører til relæet, og lige efter kan jeg så se at en af ledningerne på relæet begynder at ryge, nærmest smelte, og jeg skynder mig at tage sikringen ud for at cutte strømmen.
Nu her efter virker alt lys ikke, katastrofeblink virker ikke (dog virker blinklys), elruder virker heller ikke og radio virker ikke, men bilen kan starte og det hele.
Så nu tænker jeg efter at have rodet med det i 3 timer, for at se om der er andre ledninger der er smeltet, men det er der tilsyneladende ikke. og jeg har tjekket samtlige sikringer inde og ude, men intet er sprunget. Og det sjove er at jeg kan måle plus ude ved radio og elruder, men det virker bare ikke... Jeg er lidt lost lige nu
Nogen der har et godt bud på hvad det kan være?
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 43 Svar: 385
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 122 Svar: 1.165
feb 2003
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 1.434
okt 2003
okt 2003
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.509
okt 2003
Jeg fik et godt råd om at bruge en prøvelampe i stedet for et multimeter som jeg tidligere havde brugt, så kunne jeg lige pludselig få det hele til at virke rigtigt. et multimeter må åbenbart være for følsomt og kan måle alt.
så derfor kunne jeg følge ledningerne til derhen hvor der manglede strøm. Det viste sig at være en ledning der sidder lige før batteriet, direkte på plus, og den ledning er designet på samme måde som en sikring, den skal brænde over ved kortslutning. Så jeg afisolerede lige den brændte ledning af før den var brændt over og satte en ny kabel sko på, og så virker skidtet sgu igen!
Så nu kan jeg alligevel få den afleveret til ham der skal købe bilen i dag ;oD
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.509
Vitara el-fejl - HJÆLP!!!