{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.028 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932

Trailer lys driller gevaldigt {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt problemer med min højre for positionslys på min "nye" trailer.
Jeg har trukket ny ledning til både højre og venstre positionslys, og de sidder begge på kablet til venstre baglygte.
Der er helt fint lys på både baglygte og venstre positionslygte, men den højre vil slet ikke lyse.
Jeg har målt, både på baglygte og positionslygter, og de svinger alle mellem 9-10v (dog højre positionslys kun 8.5v) har haft skiftet alt indmad, og slebet rust på traileren for at give bedre stel.

Det mest underlige er, at når jeg så putter pæren i højre positionslys, så er der slet ingen strømgennemgang på polerne med voltmeter.

Håber der er nogle der kan hjælpe, da det er det sidste jeg mangler før jeg kan køre til syn med den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer lys driller gevaldigt
  • #1   19. aug 2010 Har du prøvet med en anden pære?

evt tjekket ledninger til fatningen igennem for brud eller andre ting ?

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#2   19. aug 2010 som sagt, har jeg haft skiftet alt indmad over fra lysene, og det giver det samme (stadig højre der ikke virker) og ledningerne er helt nytrukket som skrevet.

og har også prøvet begge pærer i begge sider, og pærerne virker begge i venstre side, men ikke i højre side.

• #3   19. aug 2010 Hva med stik?
    Hvordan har de det ? evt mål i stikkene og se om det taber effekt nogen steder.

• #4   19. aug 2010 Det eneste der duer når man laver el på trailere er at skifte ALT, starte helt forfra.

• Teddy A
    Teddy A Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 3
    #5   19. aug 2010 OG.... Så lod hele l@rtet sammen.......
    ALTSÅ INGEN kabelsko der er "klemt" på.......... smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#6   19. aug 2010 Der er ingen kabelsko på, det er samlet med kronmuffer
    Kasper -> Hvilke stik tænker du på? Dem i positionslyset, hvis så, så er det helt nye lygter jeg har købt.

• #7   19. aug 2010 berndt K: Kronmuffer er også no go, det er altid der det går galt, og han tænker formentligt på trailerstikket.

Og du skulle gerne ligger et stykke over 12v alle steder, så du har nogle rigtigt dårlige forbindelser med en masse spændingstab.

Skift alt, delene koster ikke ret meget i Harald Nyborg.

• #8   19. aug 2010 Ja det store stik, men ellers ja skift alt (:

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#9   19. aug 2010 vil lige prøve at måle på bilen, har ikke haft det prøvet, da jeg ikke har haft problemer med lys på nogle af de trailere jeg har haft kørt med.

• #10   19. aug 2010 altså, det kan jo os være i stikket der sidder på traileren (:

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#11   19. aug 2010 Vil jeg lige prøve at måle på imorgen (samt bilens stik, fik det ikke lige gjort inden det blev mørkt) hvis bilens stik og trailerens stik viser fin strøm, så må jeg jo desværre igang med at trække nye kabler smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#12   22. aug 2010 Jeg har nu været igang igen idag med den drilske trailer. og skiftet hele ledningsnettet plus hanstikket.
    Baglysene virker helt fint, og lyser en del kraftigere end de gjorde før, men når jeg montere positionslysene på kablet (åbner det op midtpå og montere dem på hhv. højre og venstre baglys) Så kommer der absolut ingen lys i dem, mens baglysene bliver ved med at lyse med samme kraft. Hvilket jeg syntes er lidt underligt, da de jo burde gå ned i styrke når der kommer en ekstra pære på den ledning. Jeg ved så ikke om kablet til positionslysene kan være for kraftige, da der er brugt ø1.5 kabel til dem.
    Jeg har samtidigt prøvet at måle hunstikket på både min mazda og min peugeot, og de viser begge 10.5-11v (altefter hvor godt jeg lige får fat med multimeteret) med slukket motor og lyset tændt.

Nogen gode ideer? da jeg helst vil undgå at skulle have bilen på værksted for at få skiftet kablet på bilen. (det kostede rigeligt at få det lavet på opelen hvor det var gået helt i stykker)

Kommentér på:
Trailer lys driller gevaldigt

Annonce