{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

martin s
martin s
Tilmeldt:
15. jul 2007
Følger: 1 Emner: 79 Svar: 113

nye bremse skiver {{forumTopicSubject}}

hej.. min mazda fra sidste år har lidt problemer med at ryste når jeg bremser. så jeg skal have skiftet bremseskiverne. det klarer jeg selv. men har fået at vide at bremserne gerne skulle skilles af og renses og smøres en gang om året. og nu hvor jeg selv skal have kaliberen af kan jeg jo lige så godt selv rense og smører.
men ved i hvad det præcis vil sige at skille dem af, rense og smører?
er det bare at tage klodserne ud rense kaliberen med en stålbørste og bremse rens og så smøre med det rigtige fedt de rigtige steder? og så selvfølgelig lige slibe overfladen på klodserne eller skal der gøres mere eller anderledes?
håber på lidt hjælp.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nye bremse skiver
  • #1   21. aug 2010 Tjek stemplet vis der er nok silikone fedt i så det fint ellers bare giv gliderne noget nyt silikone fedt.. Rend bremseå giv det fedt det hvor klodserne glider også samle igen smiley

  • #2   21. aug 2010 Alt det du skriver lyder rigtigt. Men check også lige at stemplerne bevæger sig ubesværet, og manchetterne er intakte. Og så pas på med det smøren, det er vigtig at der ikke kommer nogen former for fedt på skiver eller klodser. God fornøjelse.

  • #3   21. aug 2010 du må ikke bruge fedt,brug aluminiums pasta,keramik fedt

  • martin s
    martin s Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 79 Svar: 113
    #4   21. aug 2010 tak for svarene. men det er ikke sådan at en mekaniker ville tage cylinderne ud og rense der eller noget? det skulle jo gerne blive lige så godt som ved mekanikeren.

    vil lige sige at jeg er cykelmekaniker og laver en del skive bremser på cykler. det er nok ikke helt det samme men grundreglerne er vel de samme.


  • #5   21. aug 2010 Hvis stemplerne bevæger sig fint, ville jeg ikke pille dem ud. Men det ville da være luksus at gøre det, så er man da helt sikker på at de er rene. Det giver jo selvfølgelig lidt mere arbejde, da du skal have luftet bremserne ud bagefter.

  • #6   21. aug 2010 Tag kaliberen af. Er støv manchetten ok? Kan stemplet køre frit tilbage? - Er klodsen "skildt" ad? Rens bremseåget og klodserne for rust. Sørg for at de kan køre frit i bremseåget. Smør bremseåg og klodser med en fedt som kan tåle høje temperaturer. Nogen bruger kobberpasta, men da det holder på varmen er rigtige folk mere interesseret i keramisk fedt.Virker glidebøssene? Smør dem med noget teflon sprøjte fedt eller lignende. Saml det hele igen.

  • #7   21. aug 2010 du skal passe meget på den manchet der sidder ved stemplet , den tåler intet,

  • martin s
    martin s Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 79 Svar: 113
    #8   21. aug 2010 hvor kan man finde det keramiske fedt?

Kommentér på:
nye bremse skiver

Annonce