{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Tomgangs motor defekt ?? {{forumTopicSubject}}


Skrevet: 23-08-2010 15:02:54
Slet hele emnet 

Hej har en dejlig Corrado g60..
Men den går ikke særlig langt km/L
(ca 6,5) ved pæn landevejs kørsel..

Har så opdaget at stikket til tomgangs motoren ikke sidder i ??
Og når jeg sætter stikket på går den med 2000 rpm i tomgang.. Og den trækker ikk så godt som når stillet ikke er på..
Er det tomgangsmotor der er defekt ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tomgangs motor defekt ??
  • #1   23. aug 2010 nej det lyder det ikke til,
    mere noget temp. føler eller noget i den dur..


  • #2   23. aug 2010 Kan bilen overhovedet holde i tomgang uden stikket sat på ?
    og Casper N.. Hvad er din begrundelse for det er temp. føleren ?


  • #3   23. aug 2010 ja den kan sagtens holde tomgang på ca 900 rpm så med stikket af er det faktisk helt fint

  • #4   23. aug 2010 nu kan jeg ikke lige huske det helt, men det er noget med, når de temp- følere går, så tror den aldrig den bliver varm, (eller omvendt)
    og giver derved en helt forkert blanding og tomgang, lige hvad jeg husker


  • #5   30. aug 2010 Casper N.. Tror du har delvist rart, men mener ikke motoren kører dårligere af den grund. motor slukker bare efter et stykke tid, når den har nået en vis temp, så anders. Tror jeg ville starte med at skifte tomgangsmotoren.

    Grunden til den kører godt når stikket er taget af er fordi motoren er gået i nødprogram. dvs når stikket så kommer på igen, påvirkes den af den defekte del, men omvent vil jeg os sige at det lyder underligt at den kører dårlig når stikket er tage på, da tomgangsmotoren jo bare har til opgave at styrer tomgangen. så hvis bilen ikk kan holde tomgang når du sætter stikket på, så vil jeg mene det er tomgangsmotoren den er gal med. det kan jo os være en kombination af flere ting.


Kommentér på:
Tomgangs motor defekt ??

Annonce