{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Motorproblemer på AGU motor {{forumTopicSubject}}

Lidt plat overskrift ja, men et eller andet skulle fange øjet smiley

Nu har min ellers så dejlige golf kørt fejlfrit i 2½ år og så kommer den sgu med en sær fejl.

Den smed fejlen på manifoldtrykket som værende over grænseværdien. Og det var ikke noget vi lige kunne blive kloge på. Så vil høre om andre har prøvet denne fejl.

Bilen kører virkelig elendigt. Den kører lidt ala en knallert der begynder at 4-takte så snart den når omkring 4000 rpm. Vi slettede fejlen på den og nu kører den bare endnu værre. Den vil slet ikke lave ladetryk og skyder helt vildt når man giver den gas. Vakuumslangerne er skiftet med undtagelse af den slange fra manifold til bremseforstærker.

Jeg håber der er en eller anden klog guru der måske har svaret på problemet.

Der er prøvet at skifte luftmassemåler uden det har hjulpet. Så det er ikke fejlen.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorproblemer på AGU motor
  • #1   29. aug 2010 Hva siger vagcom?

    Evt tændspole eller n75 ventil


  • #2   29. aug 2010 Kunne det ikke godt være n75 ventilen når den nu ikke vil lave ladetryk

  • #3   29. aug 2010 Steffen, fejlen hed manifodltryk over grænseværdi. Ikke andet.

    Den smed naturligvis fejl på N75 da den er skrottet for længe siden til fordel for Eboost samt på mit kulfilter som også er skrottet.


  • #4   29. aug 2010 p.s jeg har prøvet at fjerne al ladetryksstyring ved at sætte alle værdier i Eboost til 0 uden held. Så det er heller ikke fordi den ikke kan lave ladetryk (det kan den også sagtens, men den skyder og knalder og brager). Der er inten fejl på tændspolen.

  • #5   29. aug 2010 det må da ha noget med din lampazone og gøre


    prøv og måle dit lampazonde


  • #6   29. aug 2010 Kan ikke rigtig se hvad lambdasonden skulle have med ladetryk og omdrejningerne at gøre smiley

    Jeg er selv ude i noget vakuumslange der måske er utæt et eller andet sted (sidder jo udtag fra PCV'en oppe under manifolden). Eller flækket turbo omkring wastgaten (tvivlsomt) eller måske en død BOV (tvivlsomt). Eller måske defekt wastgate eller en sidste ting gasspjældspotmeter. Men jeg synes bare der burde komme fejl på noget hvis det var en af de ting.

    Det skal dog lige tilføjes at bilen trak fint fra 1000 rpm til 4000 rpm.


Kommentér på:
Motorproblemer på AGU motor

Annonce