Motorproblemer på AGU motor {{forumTopicSubject}}
Lidt plat overskrift ja, men et eller andet skulle fange øjet
Nu har min ellers så dejlige golf kørt fejlfrit i 2½ år og så kommer den sgu med en sær fejl.
Den smed fejlen på manifoldtrykket som værende over grænseværdien. Og det var ikke noget vi lige kunne blive kloge på. Så vil høre om andre har prøvet denne fejl.
Bilen kører virkelig elendigt. Den kører lidt ala en knallert der begynder at 4-takte så snart den når omkring 4000 rpm. Vi slettede fejlen på den og nu kører den bare endnu værre. Den vil slet ikke lave ladetryk og skyder helt vildt når man giver den gas. Vakuumslangerne er skiftet med undtagelse af den slange fra manifold til bremseforstærker.
Jeg håber der er en eller anden klog guru der måske har svaret på problemet.
Der er prøvet at skifte luftmassemåler uden det har hjulpet. Så det er ikke fejlen.
jan 2004
Følger: 78 Følgere: 95 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 227
Evt tændspole eller n75 ventil
jan 2005
Følger: 9 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 757
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Den smed naturligvis fejl på N75 da den er skrottet for længe siden til fordel for Eboost samt på mit kulfilter som også er skrottet.
dec 2003
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 179 Svar: 1.163
prøv og måle dit lampazonde
dec 2003
Jeg er selv ude i noget vakuumslange der måske er utæt et eller andet sted (sidder jo udtag fra PCV'en oppe under manifolden). Eller flækket turbo omkring wastgaten (tvivlsomt) eller måske en død BOV (tvivlsomt). Eller måske defekt wastgate eller en sidste ting gasspjældspotmeter. Men jeg synes bare der burde komme fejl på noget hvis det var en af de ting.
Det skal dog lige tilføjes at bilen trak fint fra 1000 rpm til 4000 rpm.
Motorproblemer på AGU motor