{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.673 visninger | Oprettet:

Brian H
Brian H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ford mondeo 2.5 V6 tomgangsproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige købt min første Mondeo 2.5 V6 årg 1995 og nu er den begyndt at gå ned og op i omdregninger og den trækker ikke som før. Jeg synes også at det er som om den ikke køre på alle 6 cylinder, den går rigtigt dårligt. Jeg har skiftet tændrør og tændingsledningerne. men det hjalp ikke.
Jeg har ikke de store penge, så jeg håber lidt på at kunne få lidt hjælp med hvad det evt. kunne være af problemer.
PS: den er lidt utæt i udstødningen oppe ved motoren men regner ikke med at det kunne give disse problemer
Med venlig hilsen
Den fortabte ford ejer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford mondeo 2.5 V6 tomgangsproblemer
  • #2   3. sep 2010 sikkert din luftmængde måler

• Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    jun 2008

#3   3. sep 2010 Tak for jeres hurtige svar.
    Så har jeg noget at gå efter,

Med venlig hilsen
    Den nu mere optimistiske ford ejer

• #4   3. sep 2010 der er 2 gasspjæld på sådan en. Det nederste sidder i udstødningsmanifolden og er elektrisk styret. Mit var gået enggang og der var den på rullefeldt som viste 110 hk istedet for 190 hk som den plejede at have. Ku godt være den motor som er gået...lyder hvertfald som magen til min dengang.

• #5   3. sep 2010 Da min far havde hans Mondeo 2.5 V6, gik en af lamda sonderne og der gik den også dårligt, kunne også være en mulighed.

• #6   3. sep 2010 det kunne det sagtens...kunne desværre være så mange ting. Det er desværre en lidt dyr motor at reparere på,men held og lykke med det. Mvh Martin

• Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    jun 2008

#7   4. sep 2010 Hej. Ved I hvordan det nederste gasspjæld påudstødningsmanifolden´s virker, Når bilen er slukket står spjældet til den ene side, men når jeg starter bilen slår det over til den anden side, Men det bevæger sig ikke når jeg gasser op på pedalen i bilen, så er det kun det øverste gasspjæld som bevæger sig, jeg kan også se at mine omdregninger ikke falder med det samme når jeg gasser op der går lige 1 sekunder hvor den holder omdregningerne og falder derefter. Det mærkelige er at når jeg gasser på til 7000 omdregninger lyder motoren faktisk helt okay, men så snart jeg slipper gassen og den kommer ned i omdregninger går den rigtig dårlig. Jeg har prøvet om jeg kunne finde en vacumslange som er udtæ ved at sprøjet WD40 på de røde plastik slanger der går bagerst ved motoren uden nogen forrandring af lyden på motoren, så jeg vil tro at slangerne er tætte. Jeg håber I kan svare på mit spørgsmål om gassplældet.
    Med venlig hilsen
    B

• #8   4. sep 2010 det skal åbne ved ca 3500 omdr og ellers være lukket

Kommentér på:
Ford mondeo 2.5 V6 tomgangsproblemer

Annonce