{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.048 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 HDI problemer ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre om der er nogen af jer der har haft dette problem eller ved hvad det kan være.

Der er tale om en peugeot 206 HDI 1,4 fra 2006 der har kørt 40.000 Km.

Noge gange når man starter bilen så er motoren helt død, det føles som om den ikke får noget brændstof.

Hvis bilen så genstartes så er der power igen og man kan køre i bilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 206 HDI problemer ???
  • #1   3. sep 2010 hul i en brændstof slange så dieselen ryger tilbage i tanken det er et kendt problem på den motor

• #2   3. sep 2010 Ja det har jeg faktisk hørt, ham jeg snakkede med sagde man skulle have motoren ud af bilen for at skifte denne slange.

Er dette rigtigt og er det muligt at teste om det er den?

• #3   3. sep 2010 motoren skal ikke ud af med luft filteret og skif den tager max 1 time har gjordt det 25 gange mindst

• #4   3. sep 2010 Lyder til at være ret let.

Er du sikker på det ikke er en dårlig brændstofspumpe?

• #5   3. sep 2010 hvis det er den slange jeg tænker på med håndpumpe så kan den altså udskiftes uden og pille motoren ud!!

prøv og tryk på hånd pumpe og sæt øret ned til motoren og se om det suser nogle stedder fra, mens du pumper og hvis det gør så er den utæt der ved stikkene, og du skal der for købe en ny brændstofslange!

• #6   3. sep 2010 arbeder selv med peugeot og har skiftet en tons vis af de brændstofslanger

• #7   3. sep 2010 Nogen af jer der kommer fra sjælland af?

• #8   3. sep 2010 detsvære er fra fyn

• #9   3. sep 2010 lige en ting mere! alle de gange jeg har udskiftet de brændstof slanger der, har faktisk været på en 206 HDI, hehe syns lige du skulle vide det smiley

• #10   3. sep 2010 og jeg er fra jylland der er 2 slags slange sæt 1 der er mega let og skifte og en der er mindre let der skal vare tålmodig der går der nemlig en slange ned bag pumpen og ind på railen

• #11   3. sep 2010 325ix ROTEX H

pracis det er nemlig ikke til og stikke pølsene i og tage stikket af da der er nada plads, men det kan gøre hvis man bare ved hvad man skal gøre smiley

• #12   3. sep 2010 OK... Der er stadig garanti på bilen, men forhandleren har bare ikke været i stand til at løse problemet selv om bilen nu har været der flere gange.
    Nu prøver jeg at vise ham denne tråd så kan det ske min hovedpine er ved at være slut.

Hvis i har andre indput til at slutte af med er i meget velkommen og så skal i have mange tak for hjælpen.

• #13   3. sep 2010 der er stor chance for det er de diesel rør af med luft filteret og så sidder man bare tryk med en tryk luft pistol i den ene slange så står der en lille stråle ud det er ikke ret meget hvis det ikke er det kan det være 1 eller flere dyser der sender diselen retur

• #14   3. sep 2010 Min havde et poblem, hvor den kunne starte og så døde den efter 5 sec. herefter tog det ½ min at få lig i den... fejlen var en brændstofslange under luftfilteret. Luftfilteret havde gnavet så meget hul at luft kunne suges langsomt ind når motoren ikke kørte men ikke nok til at dieselen pissede ud ved kørsel.

OBS en 1.4 HDI har ikke lavtrykspumpe, derfor skal du bruge pumpebolden ved siden af luftfilteret til at løfte diesel fra tanken op til højtrykspumpen....

håber det giver lidt mening...

• #15   3. sep 2010 der kan man bare se, det er en sygedom på de biler der smiley

• #16   26. nov 2014 Hejsa ved ikke om der er nogle af jer der ved det men min peugeot 206 1,4 hdi har kørt 330,000km den er lang tid om at starte og når jeg køre normalt og accelerer normalt er der nogle gange ingen turbo kraft og hvis jeg køre 80-90 og presser bilen begynder den her meget på det sidste at starte motorlampen og skrive stop og bilen får en meget høj diesel bankning ved sku ikke hvad fonden det kan være?

• #17   26. nov 2014 Den diesel banken der er tale om minder lidt om når bilen er kold og du presser den

• Jack F
    Jack F Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #18   17. okt 2017 jeg har fået slået kolisions haveriblink fra i bsi boks .
    problemet før det var haveri blink starter ved kørsel uden hårde opbremsninger,
    det virkede delvist nu kommer det knap så tit men fejlen opstår stadigvæk.
    hvad skal jeg lige stille op?????????

Kommentér på:
Peugeot 206 HDI problemer ???

Annonce