{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Fejlsøgning kølesystem golf II 1,6 88' {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge hoveder på bilgalleri smiley

Jeg har et problem med overophedning på min gamle golf 2.

Jeg lod bilen stå i tomgang indtil den var godt varm, og konstaterede så at vandpumpen var brandvarm, slangen der løber fra vandpumpen til den nederste studs på køleren var kold. Slangen der løber fra den øverste studs på køleren til motorblokken var varm. Det kunne tyde på en defekt termostat.

Derfor har jeg skiftet termostaten i vandpumpen og nedsænkede den gamle termostat i kogende vand for at kontrollere om den var defekt - det var den, da den ikke åbnede.
Så skulle alt jo være perfekt, men det er det ikke. Med den nye termostat monteret, overopheder motoren stadig, og slangen fra vandpumpe til nederste studs på køleren forbliver kold.

Her er mine spørgsmål så:

1. Er min vandpumpe røget?

2. Fungerer den nye termostat ikke?

3. Kan det være køleren der er stoppet til, så der ikke frit kan løbe kølevæske igennem? - burde termostaten ikke åbne uanset, så slangen mellem vandpumpe og køler bliver varm?

4. Har jeg monteret den nye termostat forkert? - Da jeg tog den gamle termostat ud, var der kun en gummipakning i samlingen, men med den nye termostat fulgte der to, den ene lidt mindre end den anden. Ved montage synes jeg dog kun jeg kunne få plads til en af pakningerne, så jeg satte termostaten op i vandpumpehuset, og lagde en pakning mellem termostaten og studsen til slangen. Det er ikke helt tæt og der drypper lidt kølervæske ud! Den er sku svær at montere da flangen fra bundkarret er i vejen for samling mellem vandpumpe og studs!

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejlsøgning kølesystem golf II 1,6 88'
Kommentér på:
Fejlsøgning kølesystem golf II 1,6 88'

Annonce