{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Alfa 156 {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på en 2,0 TS og en 2,0 JTS ??

Den jeg har kig på er en JTS sportswagon fra 02 med ca 190.000 på bagen. Er der noget jeg skal se efter af skavanker eller skal jeg helt holde mig fra det. Har jo hørt en masse snak herinde om at motorerne nemt står af og er hundedyre at reparere osv. Men er der hold i det eller det bare folk der ikke kan lide alfa der tror det er sådan landet ligger??

Vil gerne have råd fra nogen der har direkte erfarring og ikke bare har hørt om eller kender en der kender som hvis bla bla ...! smiley

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alfa 156
  • #1   10. sep 2010 vil du ikke hellere ha en 155 V6 i stedet den er lidt sjovere

ts motor har 8 tændrør og jts har kun 4

• #2   10. sep 2010 Den bliver lidt for gammel desværre. Og så er jeg jo på jagt efter en stationcar. Men tror da på den er sjov sådan en v6'er smiley

• #3   10. sep 2010 Forskellen ligger jo også i at TS har normal indsprøjtning og JTS har direkte indsprøjtning.
    2,0 TS har 150 eller 155 hk alt efter årgang og 2,0 JTS har 165 hk
    Der findes eksemplarer som har problemer og der findes andre der ikke har, tror det har lige så meget at gøre med ejeren som bilen.
    Jeg har pt rundet 340.000 km i min 156 JTD 16v uden de store problemer, men det er jo en diesel så den er ikke umiddelbart sammenlignenlig, i hvertfald ikke motormæssigt.
    Tjek for rust i bunden, at alle elektriske ting virker, at der ikke er advarselslamper der lyser (airbag lampe er meget ofte et stik der bliver def. under førersæderne hvis sædet har været kørt helt tilbage, kan fixes med en strip omkring stikket så det ikke går fra hinanden) stiket er forresten fra bosch, så tak tyskerne, der kan være højt olieforbrug på nogle motorer, alfa siger at op til 1 l pr 1000 km er inden for normalen, men det er fandme da meget.
    Generelt skal man tjekke olien hver gang man tanker, specielt i starten, til man ved hvor meget bilen normalt bruger.
    På mit eget eksemplar har jeg ingen el fejl, ingen rust, og ca 0,5 l olieforbrug pr 20.000 km og alt fungerer som det skal, men den er passet og plejet af mig siden den var ny.

Kommentér på:
Alfa 156

Annonce