{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.589 visninger | Oprettet:

Problem med karburator polo 84, 1.1 {{forumTopicSubject}}

Hej drenge håber der en som kan hjælpe mig jeg har et kæmpe problem med min polo og jeg sku ved at løbe tør for idéer...

Det startede med efter at have haft en vandscooter efter den at den bare ligepluslig døde, næsten som om den løb tør for benzin... Så kunne man så pumpe 10x på gassen og så lige starte den 1 gang så døde den igen og så en gang mere så kunne man køre 20 km igen... Men det bliver værre og værre og nu jeg nede på 20 meter og så dør den...! smiley

Jeg tjekkede benzin filter og det blev ikke fyldt helt, så jeg erstattet med et rør indtil fejler var udbedret, men det hjalp ikke!

Jeg skildte karburatoren ad, rensede alle dyser, hjalp ikke

Jeg tjekkede gummi pakningen mellem indsug og karbu, den er så lidt utæt, har jeg konstateret ved at sprøjte bremserens på omkring den og der ændre den tomgang.

Der sker ændringer i ved alle vakuum slanger enten når piller dem af eller klemmer dem...

Så der en ledning som styre noget tomgang på den(den dør når jeg piller den af ihvertfald) den syntes også at virke fint, den har jeg så mistænkt for at være problemet da jeg i første omgang prøvede at pille den af og på og så kørte bilen igen lige efter.... uden at skulle pumpe gassen eller noget... Kan høre den klikker inden inde i karburatoren når jeg tar den af og på mens der tænding på! men har så prøvet at give den direkte plus konstant, stadig samme problem...

Har tjekket den mekaniske benzin pumpe, og den virker også perfekt...

Det eneste der galt er faktisk den dumme pakning men det forklare jo ikke hvorfor den dør sådan... smiley

Har i nogen bud/idéer den driver mig til vanvid, jeg missed job 3 dage i den her uge og hvis ikke jeg står der mandag er jeg foruden så please.. HELP ME!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med karburator polo 84, 1.1
  • #1   16. sep 2010 Dertil skal lige nævnes at hvor en 106 1.1 køre hjemme fra mig til kbh og tilbage bruger den 3-4 liter benzin, poloen bruger 12-14 liter... og det har den hele tiden gjort :(....

  • #2   16. sep 2010 tag benzinslangen af pumpen og låget af til tank på fyldning, blæs tilbage i slangen så du blæser alt benzin tilbage i tanken. prøv og se om det har hjulpet. hvis det har det er det fordi slangen og benzin tanken er fyldt med skidt. det sker tit på de poloer der, ellers hvis det ikke hjælper og det er en gammel pierburg 2e kaburator så prøv med en anden kaburator fra en hugger da de går til de der kaburatorere. og så hjælper det ikk og rense den.

  • #3   16. sep 2010 Hej
    Er du helt sikker på benzinpumpen leverer nok ?
    Er du sikker på platinerne/tændingssystem ok ?
    Taktindstillig/ikke hoppet en tand eller to i tandremmen ?
    Bare lige nogle mulige forslag til en klassisk Polo smiley


  • #4   16. sep 2010 Som sagt har jeg tjekket den mekaniske benzinpumpe, og på returløbet fylder den en 1.5l på ca 1-2 minutter... i tomgang, så den ville jeg mene den gør...

    Platinerne? Det tror jeg sku ikke den har, den køre med fordeler dæksel?

    Nej jeg vil ikk tro den er hoppet en takt, den lyder helt ganske sund når den så køre eller bare står i tomgang...

    Og har haft 2 mekker til at kigge på den, som siger alt andet er fint og at det med højst sansynlighed er karburatoren


  • #5   16. sep 2010 Tanken er sprit ny så det kan ikke være skidt i den, karburatoren er modellen med 2 spjældhuse...

  • #6   16. sep 2010 HARTMANN pakningen lander i morgen, og håber også det er fordi den ikke suger nok og den køre på "benzin skuddet" men ville også bare høre ad! smiley

  • #7   16. sep 2010 Nej har ikke målt CO2 på den men den lugter vildt meget af benzin fra udstødningen faktisk...

  • #8   16. sep 2010 En Polo fra 1984 har platiner.....der er først elektronisk tænding fra 1986.....men din motor kan jo selvfølgelig være skiftet til en nyere.
    Der er fordelerdæksel på begge typer,det er helt sikkert. smiley


  • #9   16. sep 2010 Det er ikke et lukket chokerspjæld der driller,måske delvis lukket ?


  • #10   16. sep 2010 Peter N
    Okay, Jamen hvor sidder platinerne, jeg mest kendt omkring 90+ biler så det helt "nyt" for mig? og jeg ikk uddannet mekaniker jeg bare fritid...

    HARTMANN, Ja jeg prøver den nye pakning, men det meget falsk luft den suger, bare den mindste smugle bremsevæske og den ændre enten tomgang eller dør helt... Men min hugger har desværre ikke nogen så hvis ikk det virker med pakning skal jeg ud på en længere køretur... Er det en fordel at give den yderligere flydende pakning, bare for at være "sikker"


  • #11   16. sep 2010 Nej chokeren er det umiddelbart ingen problemer med, jeg har dog kun kunne se den imens jeg står i motorummet, og fejlen opstår jo når jeg køre .... smiley Fandme svært at se hva den laver af numre når man ikk kan hænge ude i motorrummet ...ARGH! smiley

  • #12   16. sep 2010 Platinerne sidder i strømfordeleren,det er et mekanisk kontaktsæt.

  • #13   16. sep 2010 Okay, er det der hvor der sidder en vakuum på?

Kommentér på:
Problem med karburator polo 84, 1.1

Annonce