{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.485 visninger | Oprettet:

johnny o
johnny o
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Bundstykke-Tændnigslås {{forumTopicSubject}}

Hej..
Ville lige høre om det er svært at skifte et bundstykke(forenden af tændnigslåsen)?jeg har en mazdmazda 626-årgang 1998-combi coupe.Kan jeg se der sidder en skrue,når man tar stikket væk,som vel bare skal løsnes,men er det nok til at få bundstykket af fra tæningslåsen,Umiddelbart ser det ud som om bundstykket betår af en platic enhed.Jeg går ud fra det er bundstykket der er problemet,da bilen er længe om at starte,når jeg drejer nøglen helt over,nogen gange går der op til 10 minutter inden den vil starte,og i den tid skal jeg dreje nøglen frem og tilbage,men så kommer den pludselig.Alt andet virker normalt når jeg drejer nøglen,radio-blæser-lys i instrumentbrættet osv.Har endnu ikke købt bundstykket,da jeg lige ville høre jeres mening,og hvor svært det evt er at skifte den på min mazda 626.Kan det evt også ha noget at gøre med den alarm der sidder i bilen,som har indflydelse på start af motoren?Har også hørt det kan være svært at købe bundstykker,kan det være rigtigt?
Mvh Johnny.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bundstykke-Tændnigslås
  • #1   21. sep 2010 Har du prøvet at slå lidt på solenoiden ovenpå starteren?
    Jeg tror mere på starter end bundstykket.
    Det er tit der den er gal, dvs en ny starter.

• #2   21. sep 2010 Kunne godt være både alarmen og bundstykket. - Bundstykket ser vi ikke så tit på gf'er, som ge'ere, men stadig en god mulighed...
    Alarmen går jo også ind over startspærren, så den skal kobles fra...

Bundstykket, kan købes hos mazda eller hos en hugger...

• #3   21. sep 2010 Tror hverken det er bundstykke eller alarm når den pludselig tar ved/starter efter at ha forsøgt i 10 min.
    Startspærren går tit på benzinpumpen men starter kører stadig,hvilket den ikke gør her.
    Tag en ledning fra plus på dit batteri og hold den på styrestrøm på starteren, så ved du om det er starteren det er galt med.
    Mvh Danny

• johnny o
    johnny o Tilmeldt:
    sep 2010

#4   22. sep 2010 hej..

dvs jeg fører en ledning fra batteri+ til kl 50 på starter,og hvis den så går igang med det samme ,så er det stateren den er gal med eller kan det måske være startrelæet..men jeg prøver lige og vender tilbage igen

• johnny o
    johnny o Tilmeldt:
    sep 2010

#5   22. sep 2010 hej..

jeg tog den tynde ledning af på starter,satte en ledning derfra op til batterierts +pol,og så kørte starteren,og med nøglen på tændning kørte moteren.så den får åbenbart ikke noget strøm fra den ledning der normalt sidder der,og den kommer vel fra relæet`?
    skal lige sige hvergang jeg sætter nøglen på start,kan jeg hører en "klik" lyd..

• #6   22. sep 2010 Så er det nok bundstykket. Den mangler styrestrøm. Det kik du hører er bare et strømrelæ.
    Mvh Danny

• #7   22. sep 2010 kik=klik ;o)

• Simon T
    Simon T Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #8   22. okt 2017 Korrekt - kendt fejl på 97-02 626. Man skal slukke+tænde hurtigt 2 gange, så starter den med det samme.
    Andet symptom - ABS fejl noglegange når man starter - igen - sluk og tænd igen og den er væk.
    3. symptom - skub bilen i gang, og den har ABS-fejl igen indtil du slukker+tænder.

Mazda har i 2015-16 sendt breve til en masse ejere med tilbud om at få det skiftet - uden beregning - dog kun hvis man har modtaget denne skrivelse.

Kommentér på:
Bundstykke-Tændnigslås

Annonce