{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Olie problemer... {{forumTopicSubject}}

Min Civic ter sig virkelig underligt...

Fik skiftet toppakning, ny rem, og ny vandpumpe og vandslanger for en måned siden ca, så bilen burde jo spille tænkte jeg men nej.

Den er begyndt og sprøjte en masse sort lort ud af udstødningen, nogle som ved hvad det er, er det olie ???

Mht. olie kan jeg fortælle min kampe begyndte og blinke den anden dag, så jeg fik selvfølgelig fyldt nyt olie på den, så den stod imellem min og maks, men så i dag ville jeg bare lige tjekke om den slugte og ja, den er allerede nede omkring det nederste hul som er i oliepinden smiley

Men nogle som ved hvad filen det er, er det mekanikerene som ikke har gjort deres arbejde godt nok da de skiftede pakningen osv ??

Ellers hvad kan det være...????

Håber at nogle kan hjælpe mig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie problemer...
  • #1   21. sep 2010 ja, noget er der da helt galt når den æder olien sådan. De har i hvert fald ikke samlet den korrekt igen, for lyder som om pakningen er defekt. Kan være de har glemt en skruetrækker eller 4 dernede i dybet

  • #2   21. sep 2010 Kort sagt: det er tilbage til værkstedet og fortælle dem at de ikke har gjort deres arbejde ordentligt, for den toppakning virker ikke efter hensigten. Og lad være med at æde deres dårlige undskyldninger med "den skal køres til" og "bundkaret suger luft, det holder op igen". Dårlige undskyldninger.

  • #3   21. sep 2010 lyder lidt som om de ikk har fået planslebet det ordenligt... smiley

  • #4   21. sep 2010 kan vel også være defekte stempelringe.. ses jo tit på sådan en esi..


  • #5   21. sep 2010 også når du siger den skyder sort røg ud!!!

  • #6   21. sep 2010 er det dyrt og få skiftet stempelringe vidst det er det som er problemet ??? smiley



  • #7   21. sep 2010 ringene er vidst ikke så dyre i sig selv.. meen det tager lidt at skifte da hele lortet skal skilles ad igen!!

  • #8   21. sep 2010 Men så kan han jo passende se om han har lavet toppakningen ordenligt.. smiley

    lyder bare meget som dem. for hvis det som grundregel er toppakningen ryger den gerne hvidt og bruger vand eller i hvert fald blander det så det kan ses i expansionsholderen.
    Og hvis den ryger sort er det gerne trætte stempelringe. og så "æder" den olien og det overskydende ryger ud gennem udstødningen..


  • #9   22. sep 2010 megt vigtigt du finder ud af om de fik planslebet og skiftet ventilstampakninger og evt slebet ventiler
    Jeg har selv haft sådan en honda og den brugte ingen nævneværdig olie men så røg toppakningen og det blev lavet og topstykket fik en tur og da jeg så fik den samlet brugte den bare olie som fanden det var helt vildt.
    Nå men af med toppen igen men igenting fejlede det.....så kom stemplerne ud og det viste sig at ringene var helt færdige og olieskraberingene var kokset helt fast og kunne ikke arbejde så derfor det stor olieforbrug.
    Men den brugte jo ingen olie før????? men det skyltes at topstykket blev renoveret og så bliver det hele jo tæt og der kommer meget mere sug på det hele og det var derfor at olien løb lige igennem de slidte ringe.



Kommentér på:
Olie problemer...

Annonce