{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.145 visninger | Oprettet:

vag fejl lambdasonde {{forumTopicSubject}}

hej bg.

jeg har idag sat ny lambda på, da vagcom sagde den var kaput.

men efter 10min tid kommer den så med denne fejl:

16519 Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction

hvorfor kommer den med denne? syntes ikk rigtig jeg kan finde nogen forklaring nogen steder. og jeg har jo lige skiftet lambdasonden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vag fejl lambdasonde
  • #1   2. okt 2010 Hvilken bil er det ?
    Har haft den fejl på en del Fabia'er. Der er styreboksen der går i stykker på dem. Den kan ikke lægge varmekredsen til stel. Men du kan jo tjekke om der er ampereforbrug på. Den tager ca 1,4A. Du kan tjekke om lambdasonden virker, ved selv at lægge den til stel og se om der ryger nogle ampere igennem.


  • #2   2. okt 2010 hov det er en passat 1.8t

    det er en splinterny lambda jeg lige har sat på idag.
    den meldte nemlig denne fejl før:
    16518 Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity : P0134

    denne fejlkode kommer ikke igen.

    men den anden poppede frem efter 10min ca.



  • #3   2. okt 2010 Ja nemlig og det er varme kredsen i lambdasonden der ikke virker. Hvis du kører test igennem af den på vas tester, kan du ikke se noget. Den eneste måde du kan finde ud af det, er ved at sætte en amperetang på ledningen til varmekredsen på lambdesonden. Starte bilen og se at den ikke bruger nogle ampere. Så afisolere du et lille stykke af ledningen der går op til motorstyringen og lægger den til stel., Hvis der er ampereforbrug nu, så skal du ud og have dig en ny styreboks. Det er ikke et sjældent problem inden for Skoda og man må gå ud fra at VW har lidt de samme fejl smiley

  • #4   2. okt 2010 er du sikke på du har den rigtige lambda sonde så. har hørt at nogen er med og nogen uden varme


  • #5   2. okt 2010 simon: jeg må lige prøve det. det er hvertfald irreterende.

    jimmy t: jep det er den rigtige lambda


  • #6   2. okt 2010 Der er varme i dem på Passat. Og hvis han har fået en uden varme, ville han have opdaget det, for der er enten kun en eller to ledninger på. Vil gætte på der er 5 eller 6 på den der sidder på passaten.

  • #7   2. okt 2010 der er 4 ledninger på den. hehe

  • #8   2. okt 2010 har det nogen betydning for mit co2 tal osv, altså nu tænker jeg på fejlen?

  • #9   2. okt 2010 kommer lige med et sidespørgsmål til - simon - : når du skriver med og ude varme, hvad mener du så ?

  • #10   2. okt 2010 Maagaard - Nogle sonder har inbygget opvarmning, så de bliver hurtigere varme og kan begynde at regulere rigtigt.

    Brian - Tja, den regulere ikke 100% før den er rigtigt varm, ellers har det ikke, for den skal nok regulere, når den bliver varm.


  • #11   2. okt 2010 Er det orginal eller uorginal lambdasonde ? Det er jo heller ikk lige meget ... Har haft problemer med uorginale sonder på Vw og Seat'er.. Det hjalp at smide en Orginal på ... Men Der kan jo osse være fejl på den nye sonde ...

    Mvh Juste


Kommentér på:
vag fejl lambdasonde

Annonce