Fejl på Lys - Mazda MX3 {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
efter at have brugt søgefunktionen, og kun fundet dette gamle emne ( http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=377579 ) om mit spørgsmål, uden svar vælger jeg at skrive her.
Lyset i min mazda fungere ikke som det skal...
position 0 = Kørelys/nærlys + mulighed for at blinke med det lange lys
Position 1 = position/parkeringslys + mulighed for tågekys samt lys i instrumenteringen
Position 2 = kort/nær lys, langt/fjern lys, evt tågelys samt lys i instrumenteringen.
Det er så position 2 den er gal med. Når jeg drejer den op på 2. hak kommer der kun lys i instrumenteringen, samt der kommer lys i positionspærene.
Igår udskiftede jeg hele hele blinkarmen, da alle de "kloge hoveder" jeg kendte, mente at fejlen lå dér i selve kontakten. Det gjorde den bare ikke. Kan det være et relæ? og når jeg drejer, kan jeg høre et relæ klikke, men derfor kan det vel godt være defekt?
og kan det passe, at lysrelæ'erne sidder omkring fødderne i passagersiden?
Mvh. Anna B
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Jeg går ud fra, at det lange lys virker når du trækker i armen - så en sikring eller defekt pære burde være udelukket...
jun 2009
Følger: 67 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 300
men ja, lyset virker til at blinke med - og på et tidspunkt virkede det også nogen dage, og nogen dage gik det på ferie. men nu virker det slet ikke. Tror relæ'et sidder inde i bilen. Så tvivler på, at de har leget med undervognsbehandling netop dér.
For i motorrummet er der kun 1-2 relæ'er og det ene er til benzinpumpen og det andet har heller ikke noget med lys at gøre...
mar 2009
Følger: 1 Svar: 2
et nærlys relæ, vores er lige gået. man skal lige have en lille plast plade af. en skruetrækker kan gøre det. sæt relæet til at klikke, og mærk på de 3 relæer der sidder der. burde være det midterste.
HD22 12v20a hedder det.
Fejl på Lys - Mazda MX3