{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.389 visninger | Oprettet:

Alan J
Alan J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Seat Altea 2,0 TDI DSG (Turbo) {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.
Håber i kan hjælpe mig, Har for 5 md. siden købt bilen og for ca 14 dage begyndte den at hyle fra motor. det lyder næsten som om der kommer et udryknings køretøj langt væk. Har så været på værksted hvor de har renset turbo men den hyler stadig.Bilen har kørt 104000 km.
Er der nogen der kender til dette problem og er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal forholde mig til at jeg igår fandt ud af at bilen er chip turnet od der bliver leveret 1,6 bar tryk fra turbo hvor den fra fabrik skal levere 1,3 bar.
På forhånd tak
Hilsen Alan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Altea 2,0 TDI DSG (Turbo)
  • #2   9. okt 2010 Hej Alan, det kan vel være turboen på den, de er yderst skrøbelige på Altea'en. Når du er igang, så kontroller også om din bil bruger vand, topstykket er også en kedelig del på den bil, topstykket plejer at gå ved omkring 80.000-100.000 km, Det er vigtigt at få det hele med , når nu du har garantien på bilen "hvis den er købt hos forhandler"

• #3   9. okt 2010 Er der garanti på den, eller købte du den privat?

• #4   9. okt 2010 Det er turboen, de er for sølle på de Alteaer!!...
    Og som Ken D skriver tjek det hele, for det er en elendig motor sagt lige ud!..

• #6   9. okt 2010 Thomas K: Okay, det må du så fortælle min værkfører hos seat smiley LOL..

• Alan J
    Alan J Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #7   9. okt 2010 Der er garanti på bilen og har været oppe med den men de siger at de ikke kan høre det. Var så nede ved et firma i padborg og de har fundet ud af at den er kaput i leje og at den er cippet.

• #8   16. okt 2010 Morten, nu er jeg selv mekaniker ved seat, og jeg ville jo så mene du tager absolute så meget fejl. du skal ikke bilde min ind at der køre så mange alteaer rundt i dk og andre lande fordi de bare har en lorte motor. kom nu lige ind i kampen hr.

Kommentér på:
Seat Altea 2,0 TDI DSG (Turbo)

Annonce