Højt brændstof forbrug i ny dieselbil? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har brug for lidt hjælp!
Jeg har haft lånt en Nissan Qashqui 1,5 dCi hos min lokale forhandler i 24 timer. Dejlig bil!
Jeg har kørt 260 km og brugt 16,5 liter diesel hvilket giver et forbrug på 15,8 km/L. Der er blevet kørt fordigtigt da jeg var interesseret i af se hvad brændstoføkonomien. Den har kørt knap 2000 km.
Jeg har hør "ude i byen" og af sælger at bilen først skal køres ind og jeg først kan regne med et bedre forbrug når bilen har kørt 15-20000 km.
Så spørgsmålet er om det er en and eller om der er noget om, at motoren først skal "køres ind"? Hvis så, hvor mange et km kan jeg regne med at køre?
På forhånd tak.
Poul
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
stempelringe skal slides til osv - før er der ikke optimal kompression.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.913
skal siges jeg er mekaniker på et nissanværksted og har faktisk lavet service på en qashqai der kørte 23 km literen ved blandet kørsel. han levede åndede dog osse for og køre lagt på literen
feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
@laier: det er forstået. Hvad er din erfaring med Qashqui og motorvejskørsel? Det er primært der den skal bruges. De 15,7 er 60 % motorvej men hvad kan jeg forvente. Det er konen der skal køre og hun kører ikke stærkere end hvad hun må.
Højt brændstof forbrug i ny dieselbil?