{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Poul F
Poul F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Højt brændstof forbrug i ny dieselbil? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp!

Jeg har haft lånt en Nissan Qashqui 1,5 dCi hos min lokale forhandler i 24 timer. Dejlig bil!

Jeg har kørt 260 km og brugt 16,5 liter diesel hvilket giver et forbrug på 15,8 km/L. Der er blevet kørt fordigtigt da jeg var interesseret i af se hvad brændstoføkonomien. Den har kørt knap 2000 km.

Jeg har hør "ude i byen" og af sælger at bilen først skal køres ind og jeg først kan regne med et bedre forbrug når bilen har kørt 15-20000 km.

Så spørgsmålet er om det er en and eller om der er noget om, at motoren først skal "køres ind"? Hvis så, hvor mange et km kan jeg regne med at køre?

På forhånd tak.
Poul

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højt brændstof forbrug i ny dieselbil?
  • #1   19. okt 2010 Det er korrekt, men det når du jo ikke hvis du kun har den 24 timer smiley

• #2   19. okt 2010 Jada...

stempelringe skal slides til osv - før er der ikke optimal kompression.

• #3   19. okt 2010 for det første kan du ikke køre helt optimalt øko når du ikke har vænnet dig til bilen, og forhaldleren har helt ret motor skal slides til før det bliver optimalt at du så skal køre 15-20000 km kan diskuteres, vil mene den er tilkørt efter 5000 km.
    skal siges jeg er mekaniker på et nissanværksted og har faktisk lavet service på en qashqai der kørte 23 km literen ved blandet kørsel. han levede åndede dog osse for og køre lagt på literen

• Poul F
    Poul F Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   20. okt 2010 Tak for svarene smiley

@laier: det er forstået. Hvad er din erfaring med Qashqui og motorvejskørsel? Det er primært der den skal bruges. De 15,7 er 60 % motorvej men hvad kan jeg forvente. Det er konen der skal køre og hun kører ikke stærkere end hvad hun må.

Kommentér på:
Højt brændstof forbrug i ny dieselbil?

Annonce