{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Mercedes 124 230 E {{forumTopicSubject}}

Hey BG


Jeg har lige fået sådan en spand ind på værkstedet og har aldrig rigtig rodet med Mercedes, så ville lige hører alle eksperterne her inde... Jeg skal gå hele bilen igennem og den skal kunne køre en tur til Frankrig. Ved godt de normale ting man tjekker op på, bremser osv.
Mere om der var nogen der kender til modelens sygdomme og ting man skal holde øje med.. Den går lidt ujævnt om morgen, men ellers køre den ret godt.

Forhånd tak..




Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercedes 124 230 E
  • #1   3. nov 2010 Næ tjek du bare de alm. ting som du plejer til en længere tur...

    Det med at den går ujævn til den er varm, kan være en dårlig koldstartdye, eller en vacumslange der ikke er tæt, men der sidder ogå en tempføler i toppen øvert fremme på motoren der styrer af vacum.....

    Men ellers kør og kør og kør de biler normalt bare....


  • #2   3. nov 2010 Ja, jeg har haft sådan en, og den køre bare derudaf, det er en af mercedes mest holdbare motorer med færrest problemmer overhoved.

    Tjek sikringerne, det er nok det eneste der "kan være" en rigtig drillepind, tjek at de ikke er korrideret og at sikringerne sidder ordentligt, da det er de der pinol sikringer de køre med.

    Men bare ejer ved at en pludselig mangel på blæser i kabinen eller andet kan være en sikring der blot skal masseres så den har fat igen.
    Men det er som sagt kun noget man ser nogle gange og ikke en egentlig sygdom.

    Ujævn motorgang er netop tit og ofte vakum systemmet som er meget omfattet på en mercedes og bruges til mange ting man ikke ser det brugt til på andre biler, det skaber mulighed for fere potientelle steder for utætheder, men det er dog sjældent slangerne, mest af alt, gummistudserne som sidder i overgangene der igen "kan være" rævnet osv.

    Men fordi den går ujævnt så ville jeg bestemt ikke tiltænke det nogen form for urolighedder, det er med andre ord helt normalt at de med tiden går sådan lidt ujævnt i tomgang, det er dog mest udbredt på de 12 Ventilet 6 cylindrede motorer.

    Og ellers ja så tjek de mest alm. ting man ville tjekke på alle biler når man skal langt, dæk, alle væsker, filtre, reservehjul og dets tilbehør osv.


  • #3   3. nov 2010 Mange tak, nu har jeg lidt og gå med og kan være jeg vender tilbage når jeg har tjekket op på motorgangen.. Bilen har også kun kørt 175000 og har set massere af de modeller her, som har gået langt over 500000 uden problemer smiley

  • #4   3. nov 2010 Ja, de kan som også gå 1 milion Km. hvis den person der har den eller alle dem som har den i disse Km. sørger for de serivce den skal have :o)
    Kender flere 260E godt nok 6 benede og 300Eere med op i mod 1 milion Km på klokken som stadig køre uden nogen former for problemmer
    En enkelt havde slidt stemplerne op efter 900.000 Km. (300E) den fik bare 6 nye propper i med nye ringe, uden at røre blokken da de som regel ikke slides på en mercedes og vupti, så kørte den videre med et helt normalt olieforbrug på under 1 liter / 10.000 Km.

    Det er ikek mange japanske biler man ser gøre det samme, de er ikke meget værd efter de første 350.000 Km. og over 500.000 Km. så høre det til sjældenhederne, da rust eller motor har svært ved at holde til de Km. fra samme årgange.


Kommentér på:
Mercedes 124 230 E

Annonce