1.730 visninger
|
Oprettet:
Mercedes 124 230 E {{forumTopicSubject}}
Hey BG
Jeg har lige fået sådan en spand ind på værkstedet og har aldrig rigtig rodet med Mercedes, så ville lige hører alle eksperterne her inde... Jeg skal gå hele bilen igennem og den skal kunne køre en tur til Frankrig. Ved godt de normale ting man tjekker op på, bremser osv.
Mere om der var nogen der kender til modelens sygdomme og ting man skal holde øje med.. Den går lidt ujævnt om morgen, men ellers køre den ret godt.
Forhånd tak..
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
Det med at den går ujævn til den er varm, kan være en dårlig koldstartdye, eller en vacumslange der ikke er tæt, men der sidder ogå en tempføler i toppen øvert fremme på motoren der styrer af vacum.....
Men ellers kør og kør og kør de biler normalt bare....
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Tjek sikringerne, det er nok det eneste der "kan være" en rigtig drillepind, tjek at de ikke er korrideret og at sikringerne sidder ordentligt, da det er de der pinol sikringer de køre med.
Men bare ejer ved at en pludselig mangel på blæser i kabinen eller andet kan være en sikring der blot skal masseres så den har fat igen.
Men det er som sagt kun noget man ser nogle gange og ikke en egentlig sygdom.
Ujævn motorgang er netop tit og ofte vakum systemmet som er meget omfattet på en mercedes og bruges til mange ting man ikke ser det brugt til på andre biler, det skaber mulighed for fere potientelle steder for utætheder, men det er dog sjældent slangerne, mest af alt, gummistudserne som sidder i overgangene der igen "kan være" rævnet osv.
Men fordi den går ujævnt så ville jeg bestemt ikke tiltænke det nogen form for urolighedder, det er med andre ord helt normalt at de med tiden går sådan lidt ujævnt i tomgang, det er dog mest udbredt på de 12 Ventilet 6 cylindrede motorer.
Og ellers ja så tjek de mest alm. ting man ville tjekke på alle biler når man skal langt, dæk, alle væsker, filtre, reservehjul og dets tilbehør osv.
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 112 Svar: 169
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Kender flere 260E godt nok 6 benede og 300Eere med op i mod 1 milion Km på klokken som stadig køre uden nogen former for problemmer
En enkelt havde slidt stemplerne op efter 900.000 Km. (300E) den fik bare 6 nye propper i med nye ringe, uden at røre blokken da de som regel ikke slides på en mercedes og vupti, så kørte den videre med et helt normalt olieforbrug på under 1 liter / 10.000 Km.
Det er ikek mange japanske biler man ser gøre det samme, de er ikke meget værd efter de første 350.000 Km. og over 500.000 Km. så høre det til sjældenhederne, da rust eller motor har svært ved at holde til de Km. fra samme årgange.
Mercedes 124 230 E