{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.617 visninger | Oprettet:

Bremse uden tryk {{forumTopicSubject}}

Goddav smiley

Jeg kommer ud til min bil i eftermiddags, og da jeg køre og skal bremse, kan jeg træde pedalen næsten helt i bund uden den store effekt. Jeg kan godt opbygge trykket ved at pumpe bremsen, men det falder igen og bilen kan kun bremse meget lidt. Den knager pga. ABS'en, men bremser altså meget lidt.

Det er en 406'er det drejer sig om, og lampen som lyser ved trukket håndbremse har lyst et stykke tid nu - Har så fået at vide at den også lyser i forbindelse med bremserne. Troede egentlig bare det var en løs forbindelse.

Hvad ville i tro problemet var? Det skal siges at bilen aldrig har bremset mærkeligt eller dårligt på nogen måde selvom lampen har lyst.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremse uden tryk
  • #1   9. nov 2010 har du tjeket om der er bremsevæske på ?

• #2   9. nov 2010 Dit bremsesystem er utæt og mangler væske.

• #3   9. nov 2010 vil det sige du har kørt selvom der er en rød lampe med et bremse mærke på for så er du fandme dummere end de fleste du kører vel heller ikke hvis det er olie lampe der lyser

SPADE

• #4   9. nov 2010 systemet er utæt.... når bremse-advarsels lampen lyser er det jo TÆSKE dumt at blive ved med at køre i den...
    systemet er løbet tør for bremsevæske...
    FÅ DET LAVET og du skal IKKE køre i den indtil det er blevet lavet...

• #5   9. nov 2010 .Sandbanken . det var grim måde du taler til folk på, han vil have noget hjælp så gør det da på en pænere måde, det kunne jo være manden ikke har en skid forstand på biler.
    joachim I tjek din væskestand og hele systemet for utætheder.

• #6   9. nov 2010 .Sandbanken .

Det er meget muligt, at man er dummere end de fleste fordi man ikke har forstand på biler. Personligt synes jeg du virker som et utrolig begavet menneske, bare jeg bliver som dig når jeg er 37 år.

Tak for hjælpen til jer andre, jeg har tjekket det og nej der var ingen bremsevæske.

• #7   9. nov 2010 Den røde lampe har helt sikkert været for manglende bremsevæske. Jeg er sådan set helt enig med Sandbanken, jeg ville bare have sagt det på en lidt pænere måde -men ikke meget.

Systemet er utæt et sted. På et fejeblad og til mekaniker.

• #8   9. nov 2010 til en anden gang... når en rød lampe begynder at lyse.... så er det tid til at komme på værksted.. og det kan kun gå for langsomt..

• #9   9. nov 2010 Kong Gulerod .

Tak for tippet

• #10   9. nov 2010 Seriøst. Tjek instruktionsbogen en anden gang. Man kan jo håbe bilsyn snart bliver ændret til hvert år, for at få styr på sådan noget smiley

• #11   9. nov 2010 Dr. House

Ja det kunne da være dejligt smiley

• #12   9. nov 2010 Og du er sikker på at du har fuld bremser på nu ???

For når pedalen går i bund pga. væskemangel så har den sikkert trukket luft i systemet...

Den knagen du snakker om i abs,, kan også være meget slidte belægninger og at det er jern mod jern snart...

Du må i forvejen have problemer med brem,serne, hvis det ikke er fordi den står og taber væske, men på det punkt kommer din teoriundervisning ind i billedet, og det behøver man ikke have forstand på biler for at tjekke de simple ting på en bil, der er jo almen praktisk viden for alle der er i besiddelse af et kørekort.....

Så selv om "sandbanken" skriver lidt grov, så er der lidt om det, men nok hans måde at udtrykke sig på,, men derfor er og bliver det dybt uforsvarligt at køre med en lampe det lyser og tro at det kan være en "løs" forbindelse...

For det samme kan man jo så sige om et blinklys der kun blinker en gang imellem, eller en sprinkler der er tom, osv. osv...

Du må nok sætte dig lidt mere ind i betjening af motordrevet køretøj, men det er jo kun et råd, inden det går rivende galt.....

Kommentér på:
Bremse uden tryk

Annonce