{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bytte 1.8 ud til 1.8T hjælp
  • #1   11. nov 2010 Mht. papirarbejdet, så skal du have typegodkendelser på plads og have det skrevet i registreringsattesten.

Husk, du ikke må skifte bremser, undervogn osv., for så skal du betale afgift. Du må kun bytte selve motoren ud.

• #2   11. nov 2010 Jeg flyttede ledningnettet med over, tror det er eneste måde..

• #3   11. nov 2010 Bay.. Nu er bremser og undervogn ens på de 2 modeller.

• #4   11. nov 2010 Og man skal betale afgift op til en 1.8T uanset hvad hvis det skal være 110% lovligt, og så lige huske at melde det til sin forsikring.

• #5   11. nov 2010 Det kan godt være, bremser osv. er det samme. Så er det ligegyldigt. Der må bare ikke skiftes mere end motor.

Og nej, der skal ikke betales afgift, da den holder sig inden for de 20 % forøgelse.

• #6   11. nov 2010 Den er lidt tricky for på Golf og Audi skal man nu engang betale afgift for ombygningen. Men alle data for at få den godkendt ligger på Fstyr.dk du skal bare finde typegodkendelsen på en VW passat 3b 20VT

• #7   11. nov 2010 Man skal ikke betale afgift af ombygningen på hverken en Golf eller en A3, nej. Samme argument: Den overskrider ikke 20 % effektforøgelse, hvilket er grænsen for, hvornår der skal og ikke skal betales afgift.

• #8   11. nov 2010 Bay, den trummerum gider jeg ikke igen. Hvis den skal være 100% lovlig skal der betales afgift af en Golf og en A3. Længere er den ikke! At den er synet og godkendt er hvad det er, men det skal anføres hos forsikringen samt hos skat.

• #9   11. nov 2010 Det er op til dig, om du vil diskutere det igen. Det er et ufravigeligt faktum, at den kan synes og godkendes ud fra typegodkendelsen. Ligeledes er det et faktum, at SKAT ikke skal have penge, da
    - man ikke skifter mere end motoren og dermed ikke ændrer identitet
    - forøgelsen ikke overstiger 20 %-grænsen

Jeg ved godt, du ikke tror på, det kan lade sig gøre. Det er imidlertid gjort mange gange - og jeg har sågar set et bindende ligningssvar fra SKAT, der giver mig ret.

• #10   11. nov 2010 Bay... nu er du igen igang med at spille klog på noget du tydeligvis ikke har forstand på:-)

Prøvdu lige at undersøge hvor og hvordan 20% reglen er gældene.... det er på den "originale" motor, eller sagt på en anden måde..den motorstr og type køretøjet måtte være født med!!!

Nu er sagen den at han udskifter den oprindelige motor med en anden , der udover at være kraftigere også er en anden type og derved andet afgiftgrundlag...

Skal det være korrekt så SKAL der betales afgift da bilen bliver en 1.8 turbo med original turbo motor..

havde han monteret turbo på den oprindelige 1.8 var 20% reglen gældene.....

Få nu styr på fakta inden du konstant udtaler dig om ting du ikke aner noget om.

• #11   11. nov 2010 Bay, og jeg har ligledes ufravigelige beviser i form af afgiftpapire på en Audi A3 der er ombygget til 1,8T. besvarelsen fra SKAT hedder sig at der er tale om identitesskift og omfattende konstruktiv ændring i form af udstødningsystem med mere der fraviger væsentligt fra bilens oprindelige stand. Så nogen diskussion kan jeg ikke rigtig se kommer på tale. Du mener dit og holder fast i det og jeg mener mit. Og som jeg også skriver kan den sagtens synes ud fra papirene der findes på fstyr.dk og dermed også godkendes. Det er så mere op til ejeren og hans samvittighed at oplyse det til SKAT og forskringen.

• #12   11. nov 2010 Det er da tydeligvis dig, Morten P, der ikke aner, hvad du taler om.

Det er jo <i>netop</i> ved motorskift, at 20 % reglen gælder. Gå dog ind på SKAT's hjemmeside og læs. Så vil du jo kunne se det sort på hvidt. Jeg forstår ikke, hvordan det kan være så svært ...

• #13   11. nov 2010 Den skifter ikke identitet, hvis man bare skifter motoren. Det er der ingen problemer i at oplyse til SKAT. Det er først hvis man begynder at bytte flere ting ud, at man kan snakke om identitetsskift...

• #14   11. nov 2010 Bay sjovt nok at du ved bedre end mig, jeg har været det hele igennem for 3 mdr siden champ.. Og jo bilen skifter identitet, da fabrikken laver en tilsvarende model, hvis de nu aldrig havde lavet 1.8T i passat, så ja der gælder 20% reglen

• #15   11. nov 2010 Ari Gold .
    Bilen skifter først identitet, når du begynder at flytte flere elementer over i bilen. Ikke bare ved motorskift.
    Hvis du fx har byttet undervogn og bremser rundt, så er det identitetsskift - og en helt anden sag.

• #16   11. nov 2010 læs det nye vmax, der er netop svar på dette spørgsmål på side 88.

• #17   11. nov 2010 Bay en konstruktivændring er faktisk både intercooler montering samt udstødning. Disse ting skal jo flyttes med ved motorskift og sammen udgør de identites skift. Det er fint du holder på din ret, men synes det er lidt utroligt at du bliver ved selv om der nu er flere der har været trummerummen igennem. Kan kun sige at SKAT inden for det seneste å er blevet meget obs på denne kovertering.

Angående 20% reglen så er der alt for mange aspekter i den til man bare kan sige 20%. Husk det er DIN hk det er målt i og at det er forskellen på den motor der lægger i og den man vil lægge i. Så det er nu rigtig nok hvad Bay skriver på det punkt. På ens egen motor står der faktisk man må tune lige så tosset man vil så længe man ikke ændre indmaden i motoren.

• #18   11. nov 2010 Ja, intercooler og udstødning er konstruktive ændringer, men det er jo ikke ensbetydende med afgift.

• #19   11. nov 2010 Bay, det er jo så der man har en vurderingssag hos SKAT. Da de er nødvendige for at man kan få bilen godkendt for at den så skal overholde sin typegodkendelse skal de jo monteres, men lige netop disse ting er nogle af dem der betegnes som identitesskift og af denne simple årsag havner man med en afgiftsberettigelse.

På golfen kunne man kun få 1,8T modellen i en udgave (nemlig GTI) og da INGEN af de ombygninger på golf'erne er på originale GTI'er er ALLE som sådan afgiftsberettigede da de med sikkerhed skifter identitet til en dyrere model.

Men det er flueknepperi det her

• #20   11. nov 2010 Det kan sagtens lade sig gøre. Mange har gjort det. Og jeg har som sagt set et bindende ligningssvar på det...

Kommentér på:
Bytte 1.8 ud til 1.8T hjælp

Annonce