807 visninger
|
Oprettet:
Bytte 1.8 ud til 1.8T hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej, vil gerne have smidt en 1.8T i min passat hvor der sidder en kedelig 1.8.
Men hvordan gør jeg lige det nemmest, kan jeg undgår at skulle bytte ledningnet osv også.
Min Motortype hedder ADR
Passat 1.8 125Hk stc.
Årgang 1998
Thomas B
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Husk, du ikke må skifte bremser, undervogn osv., for så skal du betale afgift. Du må kun bytte selve motoren ud.
mar 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 775
mar 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 775
mar 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 775
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Og nej, der skal ikke betales afgift, da den holder sig inden for de 20 % forøgelse.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
- man ikke skifter mere end motoren og dermed ikke ændrer identitet
- forøgelsen ikke overstiger 20 %-grænsen
Jeg ved godt, du ikke tror på, det kan lade sig gøre. Det er imidlertid gjort mange gange - og jeg har sågar set et bindende ligningssvar fra SKAT, der giver mig ret.
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 798
Prøvdu lige at undersøge hvor og hvordan 20% reglen er gældene.... det er på den "originale" motor, eller sagt på en anden måde..den motorstr og type køretøjet måtte være født med!!!
Nu er sagen den at han udskifter den oprindelige motor med en anden , der udover at være kraftigere også er en anden type og derved andet afgiftgrundlag...
Skal det være korrekt så SKAL der betales afgift da bilen bliver en 1.8 turbo med original turbo motor..
havde han monteret turbo på den oprindelige 1.8 var 20% reglen gældene.....
Få nu styr på fakta inden du konstant udtaler dig om ting du ikke aner noget om.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det er jo <i>netop</i> ved motorskift, at 20 % reglen gælder. Gå dog ind på SKAT's hjemmeside og læs. Så vil du jo kunne se det sort på hvidt. Jeg forstår ikke, hvordan det kan være så svært ...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
mar 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 775
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Bilen skifter først identitet, når du begynder at flytte flere elementer over i bilen. Ikke bare ved motorskift.
Hvis du fx har byttet undervogn og bremser rundt, så er det identitetsskift - og en helt anden sag.
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 173
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Angående 20% reglen så er der alt for mange aspekter i den til man bare kan sige 20%. Husk det er DIN hk det er målt i og at det er forskellen på den motor der lægger i og den man vil lægge i. Så det er nu rigtig nok hvad Bay skriver på det punkt. På ens egen motor står der faktisk man må tune lige så tosset man vil så længe man ikke ændre indmaden i motoren.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
På golfen kunne man kun få 1,8T modellen i en udgave (nemlig GTI) og da INGEN af de ombygninger på golf'erne er på originale GTI'er er ALLE som sådan afgiftsberettigede da de med sikkerhed skifter identitet til en dyrere model.
Men det er flueknepperi det her
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Bytte 1.8 ud til 1.8T hjælp