{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.497 visninger | Oprettet:

Knirke/klonk lyd ved igangsætning.Ide? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Bil: MazdMazda 626 GE

Jeg har nu skiftet
- tårnleje ( fjernede knirke lyde når jeg drejer ved stilstand)
- Yderste knokkeled (fjernede klonk lyde ved drejning)
- Komplet bærearm... åbenbart uden grund som det ser ud til.

Mit problem har hele tiden været en meget ulækker lyd når jeg sætter igang, hvor det virker som om det hele lige sætter sig.

Men kan så fremprovokerer noget af det samme når jeg bremser, hvor jeg så blider mig ind det sætter sig den anden vej....

Er sku ved at gå amok her, har efterhånden pustet et par tusinde kroner i den side uden resultat.

Så gode bud modtages med kyshånd.... !!!!!!!!!!!!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knirke/klonk lyd ved igangsætning.Ide?
  • #2   16. nov 2010 Lyder meget som en bærearmsbøsning..

  • #3   16. nov 2010 Kan også være selve fjederskålen i toppen af fjederbenet, hvis vulkaniseringen er ved at være dårlig..

  • #4   16. nov 2010 har du tjekket hjullejer?? jeg havde den lyd ved igangsætning og opbremsning.... den var der også hvis jeg kørte på motorvejen (i 5 gear) og lod den trille... stadig i gear.. og så slap speeder og trådte igen... sådan i hak, flere gange i træk.. hvis du forstår? og det var et hjulleje der var færdigt..

  • #5   16. nov 2010 kong gulerod: det lyder ikke helt ved siden af.

  • #6   16. nov 2010 Martin C: Jooo, men vil det give sådan ryk/klonk... ja er sku en svær lyd at beskrive. men ankerplade er det ikke.

    kan hjulejet være istykker uden at der er slør?


  • #7   16. nov 2010 rene: Der er skiftet komplet bærearm, der følger alle bøsninger med.. Men kan da være jeg lige skulle pille den af og sætte den på igen, bare for at være sikker...

  • #8   16. nov 2010 Den giver ca 3 ryk, så er der ro indtil jeg bremser.

  • #9   16. nov 2010 hvordan har du tjekket slør?? den skal jo være løftet op.. men kan måske stadig være svært at mærke om der er slør, hvis bremseklodserne drille..

  • #10   16. nov 2010 har ikke haft bremsen af, men bare rykket i hjulet mens det var på bilen. Ligesom når man tjekker styrer og bærerkugle... regnede med at sløret ville vise ved forsiktig at vippe hjulet.

  • #11   16. nov 2010 men du kan jo ikke vippe hjulet når bilen står på jorden... du skal ha den løftet

  • #12   16. nov 2010 og der er sku ik noget med at være forsigtig... bare riv og flå...

  • #13   16. nov 2010 ja ok, den var løftet.
    Jo men hvis man river til er det jo svært at se om det ikke er noget andet der giver sig lidt. Kan se i manualen at der max må være 0,05mm slør.... så tror jeg vil give det en chance i morgen, har vidst et par der er samlet et sted, så hvis de er til foran er det jo bare perfekt...
    Så af med bremse og hjul, og så forsøge igen?

    Hvis der ikke er slør når jeg så hiver i den skive hjulet er skruet på, kan det så stadig være lejet som er flad eller noget i et par kugler inde i lejet?


  • #14   16. nov 2010 hjulet skal være på.... og du behøver ikke fjerne bremseklodser...

    men du er nødt til at flå i det... der må jo ikke være slør.. og hvis der er slør når du river i det, så skal du jo bare finde ud af hvor det er.... for selvom det ikke er hjullejet, men ander steder der er slør, så skal det ordnes..

    hvis der er slør når du hiver, er det enten hjulleje, styrekugle, bærekugle eller tandstang


  • #15   16. nov 2010 alt andet end tandstang og hjuleje er jo næsten nyt nu smiley
    Tror jeg giver hjulejet en chance, så melder jeg lige tilbage hvordan det gik. Er lidt overrasket over at 0,05mm er nok, det er jo næsten ikke til at mærke.


  • #16   16. nov 2010 Du skal have mange tak i hvert fald !!!
    Det var sku surt at trille hjem i dag og tiden på værkstedet var spildt...


  • #17   16. nov 2010 0.05 mm kan man ikke mærke når man hiver i hjulet..

    men prøv at få det tjekke i morgen..

    og ja.. ville være fedt med en tilbagemelding..


  • #18   16. nov 2010 bare rolig, det er sku det mindste man kan gøre. Så skal nok lige give en melding. Om det så er jubii eller tudefjæs må tiden jo vise smiley

  • #19   16. nov 2010 Arr.. tudefjæs kan det vel næppe være..

  • #20   16. nov 2010 he he vi får se... synes det er træls at jeg har skifet så meget uden held... kunne vel næsten havde været på mazda værksted for de samme penge... Men ofte skifter de jo også bare til højre og venstre og sender regningen videre.

  • #21   16. nov 2010 nå tid til aftensmad, melder tilbage i morgen. Igen tak for jeres hjælp. :=)

  • #22   16. nov 2010 det må da være natmad... smiley

  • #23   17. nov 2010 Hej igen.

    Nå lang dag slut, men tror jeg har fundet problemet.

    Gik først efter hjulleje og så efter fjederskålen.

    Der var ikke noget som gav anledning til problemer.
    Ingen slør i hjulleje..
    Regnede så med at det måtte være fjederskålen alligevel, og at den måske var så blød at støddæmperen gik i kanterne på den.. Men fandt så ud af at jeg kunne fremprovokere lyden ved at kører 60 og pumpe bremsen. Men når den var koblet ud ville den ikke.... Så det slog jeg ud af hovedet igen.

    Så regner stærkt med at det er det inderste knokkelled den er gal med...

    heh, er i hvert fald så sikker at jeg prøver at smide penge efter det i morgen. Skal bare lige finde ud af om jeg vil satse på et nyt led, eller at finde en komplet brugt aksel....nu må vi se $$$$



  • #24   17. nov 2010 okay så... jamen så er det jo tjekket...
    og hvis det eneste du mangler at tjekke, er det inderste led... ja så er det nok der fejlen er..


  • #25   17. nov 2010 ja der er snart ikke andet tilbage smiley

    men heldig nok som sådan, trækakslen er noget lettere at skifte end hjullejet. Nu håber jeg bare at jeg har ret.


  • #26   18. nov 2010 Så blev det endlig tid til at lukke den her tråd...

    Har haft en kanon dag, selv om den startede lidt sløjt.

    Der er åbenbart ikke efterspørgsel nok på det inderste knokkelled, der var i hvert fald ingen der sælger det. (har ikke gidet prøve mazda $$$)
    Kunne ikke lige finde en komplet trækaksel, og da jeg lige har skiftet det yderste led på den jeg har, synes det heller ikke som en god løsning. Ville ikke til at flytte rundt på nye og gamle dele, så det droppede jeg også.

    Det sjove var så at det jeg fik smurt i leddet igår, havde åbenbart haft tid til at sætte sig i løbet af natten ?!?! lyden var i hvert fald næsten væk da jeg tog bilen her til morgen..
    Så nyt fedt og spændebånd, så virker det 99% igen. Den kan dog lige give et lille kluk fra sig engang i mellem, men det er jo ikke engang sikkert det er derfra.

    Så brugte dagen på at hygge med nye pærer/pos lys og fik smurt bilen ind i rustbeskyttelse i stedet for. KANON DAG.

    Så det var det inderste knokkelled, og det er fikset

    Så takker for hjælpen!!


  • #27   18. nov 2010 Fedt at du så (næsten) er sluppet for problemet...

    men det der med at du ikke vil prøve mazda... hvorfor ik?
    jeg har flere gange været nød til at købe originaldele til min Nissan.. og overraskende nok, så er dele ikke ret dyre til de gamle biler..
    jeg har købt en
    komplet original udstødning for 1600 kr. (pris thansen 999 kr)
    Bremseskiver og klodser (original 1400 kr. thansen 1000 kr)
    ikke at jeg handler hos thansen, men jeg bruger altid deres priser som sammenligning = deres priser + 50% så er det hvad delen koster i en god kvali.. så prøv da at kontakte mazda og hør dem ad.. det koster vel nok 1500 kr ca.

    ellers så prøv at kontakte
    www.autobremsen.dk

    her har jeg altid haft held med mine stumper, inden jeg spurgte hos nissan, men du skal ringe til dem, de har ikke varer på deres hjemmeside.
    http://www.brdr-autodele.dk/


  • #28   18. nov 2010 Kong Gulerod: Synes ikke jeg har været for heldig med de dele jeg har købt ved mazda, det har hver gang været en uhyggelig oplevelse for mit dankort. Men det skader jo ikke at spørge.

    Nu vil jeg lige vente på at der kommer noget igen, så lige nu er der ro på.

    fik anbefalet en butik i england, hvor jeg har fundet flere dele til en god pris. Men på grund af leveringstiden duede det heller ikke lige den her gang.

    Men gemmer da lige dine links smiley



  • #29   18. nov 2010 hvad er det for en forhadler i england? har de kun dele til Mazda? eller??

  • #30   18. nov 2010 har lige kikket på autobremsen.. de har ikke det inderste led, men kun det yderste.. til gengæld koster det kun 550-650 kr.. det syntes jeg er billigt. da sådan en til min egen koster 1400 kr..

  • #31   18. nov 2010 der er probe store. Så det er vidst kun ford og mazda desværre. smiley

  • #32   18. nov 2010 probe store : 280 kr for ydre led smiley (-fragt)

  • #33   18. nov 2010 men er fragten så under 300 kr?? ellers kan det jo ik betale sig? og hvad med moms og skatter?

  • #34   18. nov 2010 gav 80 for et maxi brev derfra... er først lige selv blevet opmærksom på butikken. Det var det eneste sted jeg kunne få et tårnleje uden at købe konsollen også. Så det blev kun 190 per side, og ikke ca.700.

    ved ikke hvad fragten på et led vil være, men 300 er nok i overkanten. Så mon ikke det kan betale sig.


  • #35   18. nov 2010 Når det er indenfor EU er det ligetil... har ikke betalt andet end levering+stumper


Kommentér på:
Knirke/klonk lyd ved igangsætning.Ide?

Annonce