{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.438 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932

Er min termostat defekt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft læst lidt i forskellige posts her på forumet, og vil godt have en smule afklaring om min termostat er defekt.

Bilen er en Astra F 1.6 st.car

Det jeg har kunne læse mig til, er at fordi min temperaturmåler ikke går over det blå område, dog ved bykørsel kommer den lige 1-2mm over det blå, men falder med det samme jeg ikke skal stoppe for rødt i mere end 2 min.

Blæserne inde i bilen har intet problem med at varme op, der går ca 2-3 minutter efter jeg har startet bilen, til der kommer varm luft igennem blæserne.

Hvis jeg skal have skiftet termostaten, hvor sidder denne så? Har læst nogle skriver den sidder bag tandremmen, og andre skriver at den sidder i et termostathus, hvor sidder den i min model? (gerne et billede/beskrivelse af hvor det sidder)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min termostat defekt?
  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#2   17. nov 2010 Hvor sidder sådan en så? Og er den til at skifte selv

• #4   17. nov 2010 hvad med at tage termostaten ud og tjekke den hvis den er åben hvis den er kold så er den færdig kom den i en gryde og varm den op og se om den åbner sig event med en thermostat så kan du tjekke det meget nøjagtig og hvis det virker så er det jo føleren eller viseren

• #5   17. nov 2010 Per R

Den til din tempføler sidder som reglen i topstykket, og er nem at skifte,, og billigst til at starte med....

Det er denne her du skal have fat i....

http://www.thansen.dk/products.asp?c=4483580863&n=492859739

Og ja vandpumpen trækkes af tandremmen ifølger billederne her...

http://www.thansen.dk/products.asp?c=4483580863&n=360675547

Men din termostat sidder ikke ved tandremmen, og den kan du sikkert skifte selv,, men ofte sidder en omkring en af kølerslangerne der går ind i motoren, tit den øverste....

http://www.thansen.dk/products.asp?c=4483580863&n=360675550

• #6   17. nov 2010 Men hvis den stiger i et kryds når du holder stille, og du skal også tænke at det er blevet koldt, så bilen har nemmer ved at køle motoren ned, og derfor kan det være din kølerblæser ikke virker og derfor stiger den når du holder stille...

Og hvis det er den så er det denne du skal skifte...

Og den sidder ned i køleren....

http://www.thansen.dk/products.asp?c=4483580863&n=493545479

• #7   17. nov 2010 Beskederne var ikke til per R ;-)) men til berndt.....

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#8   17. nov 2010 når jeg holder stille i kryds, eller når jeg skraber is, så stiger motoren max til 85 grader, også når den har holdt og banket i 10 min, når jeg kører om aftenen nu her, når det er koldt, så ligger nålen helt fladt, og bevæger sig ikke en mm.

Jeg har godt kunne finde de forskellige dele hos forhandlere, men hvor de sidder i selve motoren har jeg ingen anelse om.

Problemet er også at bilen hakker i motoren, som om den er kold når man giver gas, også efter 30 mins kørsel, hvor folk kommer med 18 forskellige ting der kan være galt (stort set alt i el på motoren) hvilket jeg syntes er ret uoverskueligt at skifte, da det vil komme op i alt for mange penge at skifte fra en ende, men har andre steder kunne læse at det kan være pga. den for lave motortemperatur at den hakker, hvorfor jeg vil prøve at få skiftet målere og det.

• #9   17. nov 2010 Ja det kan godt være fordi den er for kold i motor, hvis det er termostaten den er gal med...

Men har du prøvet at mærke på kølerlangerne når bilen har kørt i en halv time, eller stiger i temp,,, for så burde du jo kunne mærke om motoren bliver mindst 90 grader varm....

Kommentér på:
Er min termostat defekt?

Annonce