{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af forhjulslejer
  • #1   18. nov 2010 nej,ikke så det bliver godt

• #2   18. nov 2010 ja. har da skiftet mange hjullejer i min skrugestik inden jeg fik en presse

• #3   18. nov 2010 Jo tror jeg nu godt, jeg har skiftet forhjulsleje på en g40 uden hydraulisk presser.
    Var så heldig at finde en top der lige passede så man kunne banke det ud, og i igen..

• #4   18. nov 2010 Det er faktisk det at få de gamle lejer ud, jeg er mest usikker på, om det kan lade sig gøre med almindeligt håndværktøj.
    De nye lejer regner jeg med at kunne trække på plads med et stykke gevindstang, og nogle skiver (evt. yderringen fra de gamle lejer).

Jeg synes selv, at jeg har prøvet lidt af hvert på både knallert, motorcykel og bil, men hjullejer har jeg stadigvæk til gode at prøve, og nu er den altså gal på Arosa'en.

Er hjullejer fra T-Hansen OK, eller er det no go? Gider ikke skifte dem om et halvt år igen.

• #5   18. nov 2010 At få det gamle leje ud er nemt nok.. Tag en top der passer på den yderste flange (der hvor trækakslen skal side i) og bank den ud med en hammer. Der efter tager du og banker resten af kuglerne og den inderste del at lejet ud med en hammer. Hvis du har adgang til en svejser så fyr godt op under den og læg to streger i yderringen (der hvor den er tykkest) en streg på hver side af den lille "bakke" der er i midten af ringen. Så køler du hele spindelet (også kaldet "klumpen") ned så det bliver godt koldt, så tager du en mejsel og så burde inder ringen være lige til at banke ud. Men pas på med at du ikke får svejset ringen fast til spindelet. Og så kan yderringen bruges når du skal have det nye leje i.

• #6   18. nov 2010 eller kør hen til et værksted og spørg om de ikk lige gider presse det ud og det nye i. det tager max 15min, og koster vel en god kage. istedet for at banke med hammer osv, og risikere og ødelægge det..

• #7   18. nov 2010 Glem hammeren der .du kan odelagge nyt leje bare med et forkert slag.
    Og det kan du også med presen hvis du ikke ved hvad du laver .
    Intet godt uden værktøj ,da alt kan síde godt fast af pasnings rust og tæring.

• #8   18. nov 2010 Martin C

Lige mine ord.. ;-)) Klart det nemmeste....

Allan K

Ja T-Hansen er begyndt at forhandle et nyt mærke til bla. lejer.... så de er fine nok, førhen var det bare nogle "lidt" dårligere lejer de solgte.....

• #9   18. nov 2010 Mido Z

Tror hammeren var til at få det gamle ud med,,, det ny kan presses i som han selv skriver, eller et skruestik ville da være at foretrække, i mangel af en presser...

• #10   18. nov 2010 Tak for hjælpen. Så må jeg vist hellere få købt sådan et par hjul-lejer inden de gamle falder helt fra hinanden.

• #11   18. nov 2010 Ja er det ikke SKF lejere de er begyndt at sælge i T-hansen ?

• #12   18. nov 2010 Ja er det ikke SKF lejere de er begyndt at sælge i T-hansen ?

• #13   18. nov 2010 Kan ikke lige huske hvad de hedder, mener dog at de heder Optima eller sådan noget...

Kommentér på:
Udskiftning af forhjulslejer

Annonce