{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

206 gti har dårlig kabinevarme? {{forumTopicSubject}}

Hej BG, jeg har en peugeot 206 som varmer dårligt i kabinen, altså luftvarmen fra bilens varmeanlæg er ret lav, vil skyde på at luft temperaturen maks kan blive ca. 18 grader.. nogen der har nogle forslag til hvad der kan være galt? har lige købt bilen og sælger siger at den engang kunne varme mere.. da jeg kørte fra kbh til næstved i kraftigt snevejr kom vand temp op på ca. 60 grader mens olie temp ikke stiger selvom bilen har været brugt i over en time.. jeg har hørt at det kunne være termostaten men påvirker den også olie temp? nogen forslag til hvad jeg skal gøre for at det bliver iorden igen? Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  206 gti har dårlig kabinevarme?
  • #1   29. nov 2010 termostaten...

den burde ikk påvirke olien markant...

men blokken blir jo ikk varmet ordenligt op... så lidt har det da at sige...

• #2   29. nov 2010 min vento gjorde det samme, der var det termostaten

• #3   29. nov 2010 Termostaten står åben, skift den!

• #4   29. nov 2010 tak for svar jeg prøver at skifte den og håbe på at det er der fejlen ligger ..

• #5   29. nov 2010 Hvis vandtemp ikke stiger som du foreskrver er det thermostaten..

Ellers kunne det være Kabinevarmer tingen der kunne være tilstoppet..

Håber du fik bilen billigt smiley

• #6   29. nov 2010 Jeg havde nøjagtig samme problem med min 206'er. Der skiftede jeg thermostaten og nu har jeg problemer med at holde den under 90 når jeg kører motorvej smiley

• #7   29. nov 2010 Jeg har en Mondeo fra 1995 med Zetec motor. Der var heller ingen varme i kabinen.
    Skiftede termostat og temp-sensor uden effekt. Efter nogle dages yderligere kørsel blev bilen meget varm og begyndte at bruge vand/kølervæske.. Samtidig begyndte den at køre dårligt og ryge lidt hvidt.. Det viste sig så at toppakningen var røget. Grunden til den manglende varme og den defekte toppakning skyldes at vandpumpen havde tabt pumpe-hjulet, så vandet ikke længere kunne cirkulere ordenteligt. Så i disse dage er jeg så ved at udskifte toppakning, vandpumpe, tandrem og diverse hjul samt olie, filter og kølervæske.. Det foregår i bidende kulde på parkeringspladsen hvor jeg bor, da jeg desværre ikke har et indendørs sted og stå - og så kommer sneen selvfølgelig smiley
    Men i dit tilfælde kan det være noget af følgende:
    - Defekt termostat (åben konstant = lav temperatur og manglende varme til motor og evt. kabine)
    - For lav mængde kølervæske eller luft i væsken
    - Defekt reguleringsventil til varmefordelingen i kabinen
    - Defekt/dårlig vandpumpe
    - Skidt i kølesystem og slanger
    - For lav procentdel af kølervæske i forhold til vand = Der kan dannes is i kølesystemet nu det er blevet koldere, hvilket kan hindre en god cirkulation og endda "dræbe" motoren..
    Fejlen vil nok være en af ovenstående, men der kan selvfølgelig være opstået mere eller mindre sjældne fejl også.
    Ved Mondeo (Zetec) er varmefordelingsdyserne styret af vaacum. Nogle af disse slanger kan hoppe af eller blive utætte så varmen ikke kan tændes fra varmepanelet i bilen. En vaacumstyret ventil som skal åbne for det varme vand ind til varmeapparatet forbliver så lukket, hvilket resulterer i en kold bil. Jeg er ikke sikker på det er sådan ved Peugeot? Det var det vist ikke på min 205 og min 406??
    Men held og lykke med det...
    Det er et irriterende problem på denne årstid ihvertfald smiley

Mvh.

• #8   29. nov 2010 der er ikke andet for end at prøve at skifte termostaten og se hvad der så sker smiley ps. ja god pris og så har den alt i udstyr og kun gået 125 tusind .

Kommentér på:
206 gti har dårlig kabinevarme?

Annonce